Facebook Youtube Instagram
  • Automobilová Junior Akadémia začína už v pondelok 20. augusta

    Automobilová Junior Akadémia začína už v pondelok 20. augusta

    Tak ako po iné roky, aj počas tohtoročných letných prázdnin zorganizuje Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčíne inovatívne a kreatívne vzdelávacie podujatie pre školopovinné deti. Bude však úplne iné ako doterajšie detské letné univerzity. Univerzita totiž vstúpila spolu so spoločnosťou Adient do spoločného projektu so Zväzom automobilového priemyslu a od 20. do 24. augusta organizujú Automobilovú letnú JUNIOR Akadémiu pre deti od 12 do 15 rokov. Záujem bol značný, prijať sme však mohli len 40 uchádzačov. Tí sa už môžu tešiť na zasvätenie do tajov automobilového priemyslu a učenie zážitkovou a zábavnou formou dokonca nielen na akademickej pôde, ale aj priamo v technologickom centre spoločnosti Adient. Tohtoročnú Automobilovú Junior Akadémiu organizujú univerzity a významní zamestnávatelia  v troch regiónoch – Trenčín, Trnava a Bratislava. Rektor Trenčianskej univerzity Jozef Habánik prezradil časť programu, na ktorý sa deti môžu tešiť – či už pôjde o kreatívne workshopy pod vedením skúsených odborníkov a vedcov, alebo prácu so simulačným programom na Fakulte špeciálnej techniky. Tam si budú môcť naši poslucháči Junior Akadémie zajazdiť aj na ocenenom prototype terénneho pásového vozidla. Ako...

  • Trenčianska univerzita začína s obnovou svojich internátov

    Trenčianska univerzita začína s obnovou svojich internátov

    Počas nasledujúcich letných mesiacov bude na Trenčianskej univerzite Alexandra Dubčeka v Trenčíne prebiehať čulý stavebný ruch. Vláda vyčlenila v januári tohto roku 20 miliónov eur z rozpočtu na rekonštrukciu vysokoškolských internátov. V roku 2019 a 2020 má byť uvoľnených ďalších 30 miliónov. Časť tejto sumy bola pridelená aj Trenčianskej univerzite a bude slúžiť na rekonštrukciu a modernizáciu Študentského domova, ktorý sa nachádza v areáli Fakulty špeciálnej techniky. Študenti sa teda v novom akademickom roku, začiatkom septembra, vrátia do vynovených priestorov. Trenčianska univerzita systematicky rekonštruuje a modernizuje svoje budovy aj z vlastných zdrojov. V uplynulom roku prešla rekonštrukciou študentská jedáleň, kde sa aktuálne dokončuje modernizácia jej technologického vybavenia. Vymenené boli tiež okná a zrekonštruované vnútorné priestory jednej z fakultných budov, vrátane rozšírenia wi-fi pripojenia. Rektor Jozef Habánik potvrdil, že s rekonštrukčnými prácami sa má začať hneď po slávnostných promóciách absolventov. Financie od vlády na modernizáciu internátov víta: „Zúčastnil som sa osobne rokovaní s predsedom vlády a vítam tento krok. Študenti musia mať nielen...

  • Trenčianska univerzita už tretí rok v rebríčku TOP10 vysokých škôl s najžiadanejšími absolventmi

    Trenčianska univerzita už tretí rok v rebríčku TOP10 vysokých škôl s najžiadanejšími absolventmi

    Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčíne opäť potvrdila, že patrí do TOP desiatky najlepších vysokoškolských inštitúcií, podľa dopytu a uplatniteľnosti absolventov na trhu práce. Po minuloročnom šiestom mieste a predtým siedmom mieste patrí Trenčianska univerzita medzi najlepších už tretí rok po sebe. Rebríček vysokých škôl realizuje každý rok portál Profesia. Zameriava sa na uplatnenie absolventov na trhu práce a umiestnenie závisí od záujmu zamestnávateľov o absolventov jednotlivých univerzít.  Trendom posledných rokov na Trenčianskej univerzite je štúdium priamo v praxi, v konkrétnych partnerských podnikoch, preto sa jej absolventi radia medzi najrýchlejšie zamestnaných. V náročnej konkurencii si však treba udržať schopnosť dostatočne pružne a flexibilne reagovať na požiadavky trhu práce. Z hodnotenia môžeme vidieť aj trendy na trhu práce, kde stále prevládajú ekonomické a technické smery. Dôkazom je aj Fakulta špeciálnej techniky Trenčianskej univerzity, ktorá v rebríčku zaznamenala obrovský posun nahor. Podľa slov samotného rektora Jozefa Habánika toto umiestnenie nie je prekvapujúce: „My sami registrujeme, že naši študenti majú pracovné ponuky dokonca ešte pred štátnicami...

  • Na Fakulte zdravotníctva začala praktická časť štátnych skúšok

    Na Fakulte zdravotníctva začala praktická časť štátnych skúšok

    Od 21. do 31. mája 2018 na klinických pracoviskách Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne a oddeleniach Fakultnej nemocnice Trenčín, prebieha praktická časť štátnych záverečných skúšok. Rektor Trenčianskej univerzity Jozef Habánik spoločne s prednostom Kliniky úrazovej chirurgie MUDr. Jaroslavom Ridoškom a dekankou Fakulty zdravotníctva našej univerzity PhDr. Ivetou Matišákovou  skontrolovali priebeh záverečných skúšok. Hoci študenti majú možnosť na fakulte pracovať s najmodernejšími učebnými pomôckami, je dôležité, aby sa časť štúdia odohrávala v praxi priamo pri lôžku pacienta. Študenti absolvujú počas štúdia klinickú prax v rozsahu 1500 - 2300 hodín, preto sa následne diskutovalo s prednostom MUDr. Ridoškom o posilnení rozsahu kompetencií v rámci procesu klinickej praxe. Rektor Trenčianskej univerzity Jozef Habánik skonštatoval, že trenčianski pacienti budú v dobrých rukách. „Je radosť sledovať zručnosť "hotových" ľudí do praxe. Zároveň ma takýto zážitok vždy naplní pokorou a vďačnosťou voči zdravotníckym pracovníkom, špeciálne voči zdravotným sestrám, ktoré zohrávajú podstatnú úlohu pri starostlivosti o pacienta počas jeho liečby. Naozaj úprimne ďakujem a obdivujem toto odhodlanie a...

  • Trenčín s modernou univerzitou

    Trenčín s modernou univerzitou

           Dnes 23. mája 2018 sa konala diskusia na tému Trenčín moderné mesto, kde boli pozvaní zástupcovia významných inštitúcií a spoločností. Hostia sa vyjadrovali k aktuálnym témam týkajúcich sa mesta Trenčín a jeho budúcnosti, ako napríklad Mobilita budúcnosti, Rozvoj SMART technológií, Úloha Trenčianskej univerzity pri rozvoji mesta alebo Vízia dopravy.       Medzi hlavnými hosťami bol rektor Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne Jozef Habánik, ktorý ukázal univerzitu nielen ako vzdelávaciu a výskumnú inštitúciu, ale ako inštitúciu ktorá má v meste nezastupiteľnú úlohu a prináša inovácie prostredníctvom študentských projektov alebo aplikovaného výskumu, život v podobe prilákania mladých ľudí zo Slovenska ale aj zahraničia, priestor pre športovú a kultúrnu realizáciu obyvateľov cez univerzitný hokejový tím Gladiators alebo tanečný súbor Družba. Prostriedky získané z podnikateľskej činnosti a zmluvného výskumu, investuje pomocou aktivít a projektov do mesta a jeho obyvateľov. Univerzita investovala do obnovenia Astronomickej pozorovateľne, poskytuje bezplatnú liečbu v špecializovanom centre HBO, bezplatné sieťové internetové pripojenie pre ďalších...

Організація охорони здоров'я - Bakalár (Bc.) - full-time

Вимоги до абітурієнтів:

Складання випускного іспиту після закінчення середньої школи є основною вимогою. Іншою вимогою прийняття є успішне проходження вступних тестів — тест з біології в обсязі предметів середньої школи

Інформація про програму навчання:

Випускник програми бакалавра «Організація охорони здоров’я» є кваліфікованим фахівцем у галузі охорони здоров’я, який має широку професійну спеціалізацію, готовий самостійно здійснювати діяльність у сфері підтримки та охорони здоров’я та первинної профілактики, здійснювати державний нагляд у сфері охорони здоров’я у побутовому та професійному середовищі, створювати умови здорового способу життя дітей та молоді та умов праці на робочих місцях з джерелами іонізуючого випромінювання, проводити епідеміологічний нагляд, а також здійснювати діяльність відповідно до принципів та концепцій державної політики в галузі охорони здоров'я та брати участь у реалізації цілей програм з оздоровлення та охорони здоров'я.

Окрім роботи в мережі регіональних органів охорони здоров’я, випускник програми бакалавра «Організація охорони здоров’я» також може працювати в службах охорони здоров’я, в установах, які надають медичну та профілактичну допомогу, як фахівець з епідеміології та охорони здоров’я працівників, а також у вищих територіальних одиницях; у компанії зі страхування здоров’я або в органах національних приймальних органів, органів місцевого самоврядування в галузі розвитку здоров’я (створення та реалізація програм для активного запобігання неінфекційним та інфекційним захворюванням, таких як здорові міста, здорові школи, здорові робочі місця). Випускник здатний використовувати епідеміологічний метод роботи, і це також дозволяє йому або їй спробувати себе у галузі фармацевтичних компаній. Випускник має передумови для подальшого навчання в університеті, або в галузі спеціалізованої і безперервної освіти.


SubjectNumber of hours per week/ Weekly hours1stYearNumber of credits
winter semestersummer semester
NumberTitleL/S/PCourse completionL/S/PCourse completion
Compulsory subject 
1Anatomy I.2/0/0C  3
2Chemistry2/0/0C  3
3Biology for Public Health1/0/0E  3
4Microbiology I.1/0/0C  2
5Biophysics, Radiology and Nuclear Medicine1/0/0E  3
6Ethics and Philosophy in Health1/0/0E  2
7Education and Health Promotion1/0/0E  3
8Fundamentals of Nursing I.0/2/2**C  2
9Health Protection2/0/0E  2
10Latin Language0/2/0C  2
11Information Technology0/2/0C  2
11Anatomy II.  2/0/0E3
12Biochemistry  2/0/0E3
13Microbiology II.  1/0/0E3
14Fundamentals of Nursing II.  0/2/2**E3
15Psychology  1/0/0C2
16Fundamentals of Public Health  2/0/0C2
17Fundamentals of Communication in Public Health  1/1/0E2
18Human Ecology  1/0/0C2
19Demography and Health Statistics  0/1/0C2
20Continuous Professional Practice I.  200*C5
Compulsory optional subject    C
1English Language I.0/2/0C C2
2Physical Education and Physical Activities I.0/2/0C C1
3English Language I.  0/2/0C2
4Physical Education and Physical Activities II.  0/2/0C1
Optional subject     
1Physical Education I.10*/30*/0   1
2Physical Education II.  10*/30*/0 1
Explanation: * -number of hours per semester;** -supervised practical output; L - Lectur; S - Seminar; P - Practice

The centre of supervised practical output is to deepen theoretical knowledge and acquired practical skills by the realisation of trained  procedures of lectures and practical exercises from the course under natural conditions.Supervised practical outputin subjects:Fundamentals of Nursing I., Fundamentals of Nursing II.

Non-contact hours: –150 hours per semester infludes self-study using literature printed and electronic study materials
 
Total hours11/10/0/2** (T 273, P 0, 26**)10/8/0/200*/2** (T 234, P 200, 26**)
Exams55
Credits87

SubjectNumber of hours per week/ Weekly hours2ndYearNumber of credits
winter semestersummer semester
NumberTitleL/S/PCourse completionL/S/PCourse completion
Compulsory subject 
1Methodology of Hygiene and  Epidemiology1/2/2**E  3
2Epidemiology of Noncommunicable Diseases2/0/2**E  3
3Food Hygiene I.2/1/2**C  2
4Environmental Health I.2/1/2**C  2
5Applied Research in Public Health I.1/0/0C  3
6Physiology1/0/0E  2
7First Aid1/2/0E  4
8The Basics of Prevention2/0/0C  2
9Principles of Clinical Medicine I.2/0/0C  2
10Basics of health policy1/0/0C  2
11Professional Practice I.0/0/14C  3
12Continuous Professional Practice II.0/0/200*C  2
13Epidemiology of Infectious Diseases  2/2/2**E3
14Environmental Health II.  2/1/2**E2
15Food Hygiene II.  2/1/2**E2
16Health at Work I.  2/2/2**C2
17Infectious Diseases and Tropical Medicine  2/0/0C2
18Principles of Clinical Medicine II.  2/0/0E2
19Pathological Anatomy  1/0/0E2
20Pathophysiology  1/0/0E2
21Applied Research in Public Health II.  0/1/2**C3
22Introduction to Final Essay  1/0/0C1
23National Public Health Surveillance  1/1/2**C2
24Professional Practice II.  0/0/14C3
25Continuous Professional Practice III.  200*C4
Compulsory optional subject     
1Sign Language  I.0/2/0C  1
2Physical Education III.0/2/0C  1
3English for Non-Medical Professions I.0/1/0C  1
4Fundamentals  of Basal Stimulation I.0/1/0C  1
5History of Health Care  1/0/0C1
6Sign Language  II.  0/2/0C1
7Physical Education IV.  0/2/0C1
8English for Non-Medical Professions II.  0/1/0C1
9Fundamentals  of Basal Stimulation II.  0/1/0C1
Explanation: * -number of hours per semester;** -supervised practical output; L - Lectur; S - Seminar; P - Practice

The centre of supervised practical output is to deepen theoretical knowledge and acquired practical skills by the realisation of trained  procedures of lectures and practical exercises from the course under natural conditions.Supervised practical outputin subjects:Methodology of Hygiene and  Epidemiology, Epidemiology of Noncommunicable Diseases, Food Hygiene I., Environmental Health I., Epidemiology of Infectious Diseases, Environmental Health II., Food Hygiene II., Health at Work I., Applied Research in Public Health II.,National Public Health Surveillance.Non-contact hours: –150 hours per semester infludes self-study using literature printed and electronic study materials  

Total hours15/6/14/200*/8** (T 273, P 382, 104**)16/8/14/200*/12** (T 312, P 382, 156**)
Exams46
Credits78


Subject
Number of hours per week/ Weekly hours3rdYearNumber of credits
winter semestersummer semester
numberTitleL/S/PCourse completionL/S/PCourse completion
Compulsory subject 
1Health at Work I.1/2/2**E  2
2Occupational Medicine1/0/0E  3
3Hygiene of Children and Youth2/1/2**E  3
4Laboratory Methods in Microbiology0/2/2**E  3
5Hospital Hygiene2/1/2**E  3
6Basis of Management1/0/0E  2
7Basics of Economics1/0/0C  1
8The Examination Methods in Education and the Promotion of Health0/2/2**C  2
9Law and Legislation in Health Care1/0/0C  2
10Bachelor Thesis Seminar I.0/1/5**C  3
11Professional Practice III.0/0/14C  3
12Continuous Professional Practice IV.190*C  3
13Alimentation in Prevention of Diseases of Affluence  1/0/0E2
14Objectification of Factors – Living and Working Environment  1/2/0E3
15Vaccinology  2/0/0E2
16Disaster Medicine  1/0/0E2
17Social Determinants of Health  1/0/0C1
18Professional Practice IV.  0/0/13C3
19Bachelor Thesis Seminar II.  0/1/10**C3
Optional subject     
1Sign Language  I.0/2/0C  1
2Physical Education V.0/2/0C  1
3Working with Specialised Texts in English I.0/1/0C  1
4Fundamentals  of Basal Stimulation I.0/1/0C  1
5Sign Language  II.  0/2/0C1
6Physical Education VI.  0/2/0C1
7Working with Specialised Texts in English II.  0/1/0C1
8Fundamentals  of Basal Stimulation II.  0/1/0C1
 
Explanation: * -number of hours per semester;** -supervised practical output; L - Lectur; S - Seminar; P - Practice
The centre of supervised practical output is to deepen theoretical knowledge and acquired practical skills by the realisation of trained  procedures of lectures and practical exercises from the course under natural conditions.Supervised practical outputin subjects:Health at Work I., Hygiene of Children and Youth, Laboratory Methods in Microbiology, Hospital Hygiene,The Examination Methods in Education and the Promotion of Health,Bachelor Thesis Seminar I., Bachelor Thesis Seminar II.Non-contact hours: –150 hours per semester infludes self-study using literature printed and electronic study materials  
Total hours10/9/14/190*/15** (T 247, P 372, 195**)6/4/13/0*/10** (T 130, P 169, 130**)
Exams64
Credits63

  State exams:   The Bachelor´s Thesis Defence - 4 creditsPractice examination:Situation Models in Public Health – 4 credits Oral examination: Epidemiology - 2 credits Environmental Health and Health at Work - 2 credits National Public Health Surveillance - 2 credits

 Theoretical subjectPractice**
1styear50720052
2ndyear585764260
3rdyear377541325
Total14691505637
2974637
Self-study150 hours/semester (900 hours/self-study)
Total Credits4511
 Compulsory subjectsCompulsory Optional Subjects/optional coursesCoursesPractice
TotalcoreTotalcoreNumber%Number%
1styear544464445
2ndyear6057005712
3rdyear463600369
State exams141400144
Total1741516415183,9 %3016,67

AIS E-learning Webmail Kontakty Strava Knižnica