Facebook Youtube Instagram
  • 50. výročie Pražskej jari

    50. výročie Pražskej jari

    Dvadsiaty prvý august dnes mnohí vnímame ako prázdninový deň. No v roku 1968 tento deň nebol obyčajným letným dňom, akým je chvalabohu dnes. Bol to deň, ktorý zmenil našu krajinu. Dnes si po päťdesiatich rokoch pripomíname nielen vpád vojsk Varšavskej zmluvy na naše územie a začiatok obdobia normalizácie, ale na pozadí tragických udalostí aj ľudí s odvahou. My sme si už včera pripomenuli 50. výročie Pražskej jari a osobnosť, ktorej meno nesieme aj v názve našej univerzity, Alexandra Dubčeka. Nebál sa začať boj o demokraciu, pretože ak má čo i len jeden človek odvahu, je v presile aj proti ideológii!

  • Automobilová Junior Akadémia začína už v pondelok 20. augusta

    Automobilová Junior Akadémia začína už v pondelok 20. augusta

    Tak ako po iné roky, aj počas tohtoročných letných prázdnin zorganizuje Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčíne inovatívne a kreatívne vzdelávacie podujatie pre školopovinné deti. Bude však úplne iné ako doterajšie detské letné univerzity. Univerzita totiž vstúpila spolu so spoločnosťou Adient do spoločného projektu so Zväzom automobilového priemyslu a od 20. do 24. augusta organizujú Automobilovú letnú JUNIOR Akadémiu pre deti od 12 do 15 rokov. Záujem bol značný, prijať sme však mohli len 40 uchádzačov. Tí sa už môžu tešiť na zasvätenie do tajov automobilového priemyslu a učenie zážitkovou a zábavnou formou dokonca nielen na akademickej pôde, ale aj priamo v technologickom centre spoločnosti Adient. Tohtoročnú Automobilovú Junior Akadémiu organizujú univerzity a významní zamestnávatelia  v troch regiónoch – Trenčín, Trnava a Bratislava. Rektor Trenčianskej univerzity Jozef Habánik prezradil časť programu, na ktorý sa deti môžu tešiť – či už pôjde o kreatívne workshopy pod vedením skúsených odborníkov a vedcov, alebo prácu so simulačným programom na Fakulte špeciálnej techniky. Tam si budú môcť naši poslucháči Junior Akadémie zajazdiť aj na ocenenom prototype terénneho pásového vozidla. Ako...

  • Trenčianska univerzita začína s obnovou svojich internátov

    Trenčianska univerzita začína s obnovou svojich internátov

    Počas nasledujúcich letných mesiacov bude na Trenčianskej univerzite Alexandra Dubčeka v Trenčíne prebiehať čulý stavebný ruch. Vláda vyčlenila v januári tohto roku 20 miliónov eur z rozpočtu na rekonštrukciu vysokoškolských internátov. V roku 2019 a 2020 má byť uvoľnených ďalších 30 miliónov. Časť tejto sumy bola pridelená aj Trenčianskej univerzite a bude slúžiť na rekonštrukciu a modernizáciu Študentského domova, ktorý sa nachádza v areáli Fakulty špeciálnej techniky. Študenti sa teda v novom akademickom roku, začiatkom septembra, vrátia do vynovených priestorov. Trenčianska univerzita systematicky rekonštruuje a modernizuje svoje budovy aj z vlastných zdrojov. V uplynulom roku prešla rekonštrukciou študentská jedáleň, kde sa aktuálne dokončuje modernizácia jej technologického vybavenia. Vymenené boli tiež okná a zrekonštruované vnútorné priestory jednej z fakultných budov, vrátane rozšírenia wi-fi pripojenia. Rektor Jozef Habánik potvrdil, že s rekonštrukčnými prácami sa má začať hneď po slávnostných promóciách absolventov. Financie od vlády na modernizáciu internátov víta: „Zúčastnil som sa osobne rokovaní s predsedom vlády a vítam tento krok. Študenti musia mať nielen...

  • Trenčianska univerzita už tretí rok v rebríčku TOP10 vysokých škôl s najžiadanejšími absolventmi

    Trenčianska univerzita už tretí rok v rebríčku TOP10 vysokých škôl s najžiadanejšími absolventmi

    Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčíne opäť potvrdila, že patrí do TOP desiatky najlepších vysokoškolských inštitúcií, podľa dopytu a uplatniteľnosti absolventov na trhu práce. Po minuloročnom šiestom mieste a predtým siedmom mieste patrí Trenčianska univerzita medzi najlepších už tretí rok po sebe. Rebríček vysokých škôl realizuje každý rok portál Profesia. Zameriava sa na uplatnenie absolventov na trhu práce a umiestnenie závisí od záujmu zamestnávateľov o absolventov jednotlivých univerzít.  Trendom posledných rokov na Trenčianskej univerzite je štúdium priamo v praxi, v konkrétnych partnerských podnikoch, preto sa jej absolventi radia medzi najrýchlejšie zamestnaných. V náročnej konkurencii si však treba udržať schopnosť dostatočne pružne a flexibilne reagovať na požiadavky trhu práce. Z hodnotenia môžeme vidieť aj trendy na trhu práce, kde stále prevládajú ekonomické a technické smery. Dôkazom je aj Fakulta špeciálnej techniky Trenčianskej univerzity, ktorá v rebríčku zaznamenala obrovský posun nahor. Podľa slov samotného rektora Jozefa Habánika toto umiestnenie nie je prekvapujúce: „My sami registrujeme, že naši študenti majú pracovné ponuky dokonca ešte pred štátnicami...

  • Na Fakulte zdravotníctva začala praktická časť štátnych skúšok

    Na Fakulte zdravotníctva začala praktická časť štátnych skúšok

    Od 21. do 31. mája 2018 na klinických pracoviskách Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne a oddeleniach Fakultnej nemocnice Trenčín, prebieha praktická časť štátnych záverečných skúšok. Rektor Trenčianskej univerzity Jozef Habánik spoločne s prednostom Kliniky úrazovej chirurgie MUDr. Jaroslavom Ridoškom a dekankou Fakulty zdravotníctva našej univerzity PhDr. Ivetou Matišákovou  skontrolovali priebeh záverečných skúšok. Hoci študenti majú možnosť na fakulte pracovať s najmodernejšími učebnými pomôckami, je dôležité, aby sa časť štúdia odohrávala v praxi priamo pri lôžku pacienta. Študenti absolvujú počas štúdia klinickú prax v rozsahu 1500 - 2300 hodín, preto sa následne diskutovalo s prednostom MUDr. Ridoškom o posilnení rozsahu kompetencií v rámci procesu klinickej praxe. Rektor Trenčianskej univerzity Jozef Habánik skonštatoval, že trenčianski pacienti budú v dobrých rukách. „Je radosť sledovať zručnosť "hotových" ľudí do praxe. Zároveň ma takýto zážitok vždy naplní pokorou a vďačnosťou voči zdravotníckym pracovníkom, špeciálne voči zdravotným sestrám, ktoré zohrávajú podstatnú úlohu pri starostlivosti o pacienta počas jeho liečby. Naozaj úprimne ďakujem a obdivujem toto odhodlanie a...

Региональная экономика и развитие - Bakalár (Bc.) - parl-time

Требования к поступающим:

Среднее образование или среднее профессиональное образование, а также успешно пройденные вступительные испытания.

Условия поступления иностранных студентов аналогичны условиям поступления словацких студентов.

Все поступающие обязаны пройти вступительные испытания. Поступающие, имеющие лучшие результаты, будут зачислены в учебное заведение по результатам вступительных испытаний. Результаты вступительных испытаний представляют собой среднюю сумму баллов, набранных по завершении средней школы, и баллов отдельного типа средней школы. Средним баллом при завершении средней школы является среднее арифметическое значение оценок, полученных в конце 1-3 годов обучения.

Информация об учебной программе:

Выпускники-бакалавры, обучавшиеся по программе «Региональная экономика и развитие» с основной дисциплиной 3.3.5 «Государственное управление и региональное развитие», смогут систематизировать и анализировать текущие тенденции и проблемы государственного управления, регионального развития, экономической и социальной структуры регионов в лице местных органов власти. Они также смогут применять полученные знания с учетом законодательств, компетенций, институтов и экономики, связанных с региональным развитием. Помимо этого они смогут использовать методы и техники, необходимые для анализа реальных проблем в региональном развитии, с учетом компетенций и ресурсов местных органов власти. Это позволяет нанимать их в качестве специалистов в организации и институты, связанные с региональным развитием.

Выпускники-бакалавры, обучавшиеся по программе «Региональная экономика и развитие», будут обладать теоретическими знаниями об устройстве экономики и экономических аспектах с учетом регионального развития.

Выпускники будут обладать комплексными теоретическими знаниями о правилах, связанных с региональным развитием, условиями их экономического и социального развития, новыми тенденциями в региональном развитии, а также нормами и компетенциями с учетом интересов местных органов власти.

Выпускники-бакалавры, обучавшиеся по программе «Региональная экономика и развитие», будут обладать необходимыми теоретическими знаниями об экономике, общественных и гуманитарных науках и будут способны подготавливать документацию, предлагать меры действий и принимать решения в организациях и институтах, связанных с региональным развитием.

Выпускники смогут использовать свои теоретические знания и оценивать экономическую целесообразность предложенных мер регионального развития.

Выпускники-бакалавры, обучавшиеся по программе «Региональная экономика и развитие», будут обладать практическими навыками использования методов и инструментов на региональном и местном уровнях. Кроме того, они смогут выполнять технические задачи во всех подразделениях организаций и институтов, связанных с региональным развитием.

Выпускники-бакалавры смогут работать на проектах экономического и социального развития на соответствующем уровне местных органов власти. Помимо этого они смогут находить отличительные признаки отдельных уровней, возможностей и компетенций государственного и регионального управления. Используя дополнительные знания, способности и навыки, выпускники смогут распознавать и устранять реальные проблемы в руководящих группах, использовать современные информационно-коммуникационные технологии, а также другие системы, применяющиеся в государственном управлении и для регионального развития. 

Выпускники-бакалавры смогут:

  • распознавать и реализовывать новые тенденции и реформы в соответствующих сферах;
  • выявлять реальные проблемы и предлагать решения;
  • эффективно работать в многопрофильных коллективах;
  • Использовать информационно-коммуникационные технологии для управления территориальным и местным развитием;
  • повышать квалификацию в профессиональной сфере;
  • придерживаться профессиональной этики и правовых норм. 



C o u r s e
Hours per week1styearNumber of credits  
1stsemester2ndsemester
NT i t l eL/S/LabL/S/Lab
Compulsory courses(P)
1General Economics Theory2/2/0 5
2Mathematics I.2/2/0 4
3 Information Science2/0/2 4
5Management2/2/0 4
6Fundamentals of Law2/1/0 3
7Finances and Currency2/0/0 3
8 English I.0/0/2 2
9Microeconomics 2/2/04
10Mathematics II. 2/2/04
12Marketing 2/1/04
14 Applied Information Science 0/0/22
15Sociology 2/0/03
17 English II. 0/0/22
Optional courses (PV)
1German0/0/2 2
2Russian0/0/2 2
3Italian Language0/0/2 2
4Spanish0/0/2 2
5German 0/0/22
6Russian 0/0/22
7Italian Language 0/0/22
8Spanish 0/0/22
Elective courses(V)
1Introduction to Study4 1
2Practical Exercise in Mathematics0/0/2 1
4Practical Exercise in Mathematics 0/0/21




C o u r s e
Hours per week2ndyearNumber of credits  
3rdsemester4thsemester
NT i t l eL/S/LabL/S/Lab
Compulsory courses(P)
18Macroeconomics2/2/0 5
19Theory and Practice of Public Administration2/2/0 4
4Psychology2/1/0 4
20Regional Economics and Policy2/2/0 5
23Economic Policy Making 2/2/05
24Economics and Municipal Administration  I. 2/2/05
11Demographics in the Regions 2/0/24
13Civil Law 2/1/04
16 Philosophy 2/0/02
Optional courses (PV)
12Accounting1/1/0 3
13English III.0/0/2 2
14Taxes and Tax System 2/2/03
17Social Policy Making 2/0/03
18English IV. 0/0/22
Elective courses(V)
6Communication Skills2/0/0 3
8German0/0/2 2
9Russian0/0/2 2
10Italian Language0/0/2 2
11Spanish0/0/2 2
14Theory of Organisation 2/0/02
15German 0/0/22
16Russian 0/0/22
17Italian Language 0/0/22
18Spanish 0/0/22



C o u r s e
Hours per week3rdyearNumber of credits  
5thsemester6thsemester
NT i t l eL/S/LabL/S/Lab
Compulsory courses(P)
29Economics and Municipal Administration II.2/2/0 5
21Statistics2/0/2 3
22Political Science2/0/0 3
31Administrative Law2/1/0 4
34Economics and Management in Higher Territorial Unit 2/2/05
25Social and economic regional development 2/2/04
36Small and medium enterprises in the regions 2/1/03
26Corporate Economy 2/1/03
27Labour Market and Employment Policy 2/1/03
37Practice  2
Optional courses (PV)
9Resolution of Conflict at Workplace2/0/0 3
10Socio-economic Geography of the SR2/0/0 2
11Management of non-profit organizations2/0/0 3
15Environmental Policy-making 2/0/03
16Accounting of budgetary organizations 1/0/13
Elective courses(V)
20Social Work2/0/0 2
7GIS in Public Administration1/1/0 2
21English0/0/2 2
22German0/0/2 2
23Russian0/0/2 2
24Italian Language0/0/2 2
25Spanish0/0/2 2
26Education Management 1/1/12
13Corporate Finances 1/1/02
27English 0/0/22
28German 0/0/22
29Russian 0/0/22
30Italian Language 0/0/22
31Spanish 0/0/22



C o u r s e
Hours per week4thyearNumber of credits  
7thsemester8thsemester
NT i t l eL/S/LabL/S/Lab
Compulsory courses(P)
28Economics of Public Sector2/2/0 5
30Labour Market and Regional Development2/1/0 4
32Bachelor Seminar + Bachelor Thesis4 4
33Theory of Public Finances 2/2/05
35Social Services 2/1/03
38Bachelor Thesis 0/2/010
 Optional courses (PV)
19Creation of Programmes and Projects2/0/0 3
20Reward Systems2/0/0 3
21Public Administration Crisis Management2/0/0 3
22Regional Analysis and Planning 2/0/03
23Tourism development 2/0/03
24Public Administration Control System 2/0/03
 State examination courses
1Defence of Final Thesis  8
2Regional Policy and Regional Development  5
3Microeconomics and Macroeconomics  5

AIS E-learning Webmail Kontakty Strava Knižnica