Facebook Youtube Instagram
  • Biele srdce 2018

    Biele srdce 2018

    Slovenská komora sestier a pôrodných asistentiek po jedenásty raz oceňovala dňa 21. mája 2018 najlepšie sestry. Ocenenie Biele srdce za obetavosť a starostlivosť si prevzalo 27 zdravotníčok z celého Slovenska. Podujatie bolo, ako každý rok, zorganizované pri príležitosti Svetového dňa sestier. Ocenenie Biele srdce je symbolom starostlivosti, poznania a ľudskosti. Tvar srdca je prejavom humánnej komunikácie a pomoci. Šestnásť sestier bolo ocenených v kategórii Sestra a pôrodná asistentka v praxi, osem sestier v kategórii Sestra a pôrodná asistentka – manažérka, dve sestry v kategórii Sestra a pôrodná asistentka – pedagóg, a jedna sestra/pôrodná asistentka za mimoriadny celoživotný prínos. Nominácie na ceny prichádzajú z celého Slovenska priamo od pacientov, zamestnávateľov, rodín a predstaviteľov „komorovej rodiny“ a musia spĺňať smernicu komory na udelenie ocenenia „Biele srdce“. Tento rok si prevzala výnimočné ocenenie aj prodekanka Fakulty zdravotníctva Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne PhDr. Katarína Gerlichová, PhD. v kategórii Sestra pedagóg. Rektor Trenčianskej univerzity doc. Ing. Jozef Habánik, PhD. prejavil úctu k náročnému poslaniu sestry – pedagóga a zároveň ocenil obetavú prácu všetkých...

  • Menovanie dekanky Fakulty sociálno-ekonomických vzťahov

    Menovanie dekanky Fakulty sociálno-ekonomických vzťahov

    Rektor Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne doc. Ing. Jozef Habánik, PhD., na základe návrhu Akademického senátu Fakulty sociálno-ekonomických vzťahov, vymenoval dňa 14. mája 2018 Ing. Evu Ivanovú, CSc. do funkcie dekana Fakulty sociálno-ekonomických vzťahov TnUAD, na prvé štvorročné funkčné obdobie s platnosťou od 20. mája 2018. Rektor pri tejto príležitosti tiež poďakoval doterajšiemu dekanovi doc. Mgr. Sergejovi Vojtovičovi, DrSc., ktorý fakultu viedol v súlade so zákonným ustanovením dve po sebe nasledujúce funkčné obdobia, za odvedenú prácu v prospech rozvoja fakulty a novej dekanke poprial pri plnení náročných úloh a povinností veľa síl a úspechov. Novozvolená dekanka poďakovala za prejavenú dôveru a vyjadrila presvedčenie v pokračovaní dobre naštartovaného kvalitatívneho rozvoja fakulty a univerzity, najmä s ohľadom na rozvoj akreditovaných študijných programov v oblasti personálneho manažmentu, riadenia ľudských zdrojov, regionálnej ekonomiky a verejnej správy. Za perspektívu označila možnosť štúdia na Slovensku atraktívneho programu Ľudské zdroje a personálny manažment, ktorý poskytujeme aj v anglickom jazyku.

  • Udelenie čestného titulu Doctor honoris causa

    Udelenie čestného titulu Doctor honoris causa

    Vedecká rada Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne udelila na svojom slávnostnom zasadnutí, v stredu 25. apríla 2018, čestný titul Doctor honoris causa Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne významným odborníkom v oblasti vedy a výskumu Ing. Jaroslavovi Holečkovi, PhD. a prof. Ing. Jozefovi Zajacovi, CSc.  Čestný titul Doctor honoris causa Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne je ocenením vzájomných vzťahov a prínosu Ing. Jaroslava Holečka, PhD. ako medzinárodne uznávanej osobnosti v oblasti priemyselného inžinierstva so zameraním na manažment ľudských zdrojov, vzdelávanie a riadenie výkonnosti zamestnancov. Ing. Jaroslav Holeček, PhD. pôsobil vo funkcii prezidenta Zväzu automobilového priemyslu a ako zástupca zamestnávateľských zväzov inicioval transformáciu odborného vzdelávania a prípravy absolventov pre potreby trhu práce. Vzhľadom na významný osobný prínos pri etablovaní a rozvoji Trenčianskej univerzity a  prínos vo vedecko – výskumnej oblasti, udelila Vedecká rada TnUAD Čestný titul Doctor honoris causa Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne prof. Ing. Jozefovi Zajacovi, CSC. v oblasti vedy a výskumu. Oceňujeme vzájomné...

  • Naša univerzita sa zapojí do Automobilovej Junior Akadémie

    Naša univerzita sa zapojí do Automobilovej Junior Akadémie

    Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčíne spolu s firmou Adient technologické centrum v Trenčíne vstupuje do programu Automobilová Junior Akadémia, ktorý organizuje Zväz Automobilového priemyslu SR. V spoločnosti Adient sa dnes 24. apríla konala k podujatiu tlačová konferencia, na ktorej zástupcovia zapojených organizácií predstavili pripravený harmonogram. Prostredníctvom akadémie pripravíme žiakom končiacich ročníkov základných škôl program, ktorý im priblíži svet automobilových inovácií. Cieľom je ukázať žiakom atraktivitu technologických smerov a motivovať ich k štúdiu. Počas posledného augustového týždňa (20. až 24. august 2018) zažijú študenti rozmanitý program. Skúška práce s dronom, workshop o asistenčných systémoch v automobiloch, možnosť vystreliť si airbag či interaktívne prednášky o automobiloch budúcnosti je iba časť programu, ktorá je pripravená pre žiakov. „Automobilový priemysel je dôležitou súčasťou slovenskej ekonomiky, preto je pre Slovensko kľúčové, aby mali študenti záujem o technické odbory. Verím, že niektorých účastníkov uvidíme o niekoľko rokov v našich prednáškových miestnostiach,“ povedal k akadémii Jozef Habánik, rektor Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v...

  • Ošetrovateľstvo a zdravie XI.

    Ošetrovateľstvo a zdravie XI.

    V stredu 18. apríla sme na akademickej pôde Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne privítali ministerku zdravotníctva doc. MUDr. Andreu Kalavsku, PhD., ktorá prevzala záštitu nad jedenástym ročníkom úspešnej medzinárodnej vedeckej konferencie Ošetrovateľstvo a zdravie XI. spolu s rektorom Trenčianskej univerzity doc. Ing. Jozefom Habánikom, PhD. a riaditeľom kancelárie WHO na Slovensku Dr. Tatulom Hakobyanom, MHA, MBA. Hlavnou témou konferencie je Zdravie seniorov a cieľom je prezentovať najnovšie poznatky z oblasti podpory zdravia a starostlivosti o zdravie. Fakulta zdravotníctva Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne organizovala konferenciu v spolupráci s Regionálnym úradom verejného zdravotníctva v Trenčíne, kanceláriou WHO na Slovensku, Univerzitou Tomáše Bati, Fakultou humanitních studií, Zlín, Panstwowou Wyzszou Szkolou Zawodowou w Nysie, Instytutom Pielęgniarstwa, Oddelením zdravotníctva a humánnej farmácie Trenčianskeho samosprávneho kraja, Regionálnou komorou Slovenskej komory sestier a pôrodných asistentiek v Trenčíne a Fakultnou nemocnicou v Trenčíne. Pracovného rokovania s ministerkou zdravotníctva, ktoré sa uskutočnilo pred...

Public Administration - Bakalár (Bc.) - part-time

Admission Requirements:

Obtain full secondary education or full secondary vocational education and successful admission process.

The conditions for foreign students are identical to the conditions of Slovak students.

Applicants undergo the admission procedure. The best applicants will be admitted to study according to the results of the admission procedure. The results of the admission procedure are found as the sum of the points obtained for the average result at the secondary school and the points for the individual type of secondary school. The average result at secondary school is calculated as the arithmetic mean of the grades at the end of the 1st to 3rd year of study.

Information about the Programme of Study:

Bachelor study graduates, program of study "Public Administration", field of study 3.3.5 "Public Administration and Regional Development" are able to systematize and analyse the problems of public administration. They have basic knowledge of the regulatory environment of public administration. They are familiar with the methods and techniques of analysis of substantive issues in public administration and management methods applied in public administration. They have theoretical and practical knowledge on the state economy and its structure, organization and institutional structure of the public administration, and knowledge about methods and techniques of acquisition, processing and analysing information and background in the field of public economics, as a science investigating the economic aspects of the public sector at national, regional and local level. Graduates in "Public Administration” can work as professionals in various fields of organizational structures and public administration bodies to deal with particular local and regional development, as well as other public institutions (corporations) and non-profit organizations. Graduates in Public Administration are qualified to work as Specialists in Public Administration and Regional Development.

Graduates of the study program „Public Administration“:

  • get master basic theory concepts and facts related to the general system of economics and economy with a special emphasis on its local and regional subsystem;
  • are able to apply theoretical knowledge in the processing of technical documentation for decisions of government entities primarily within local and regional government and local government ;
  • are able to assess the feasibility of the proposed measures based on the analysis of economic facts and applicable legislation;
  • are able to work on projects of social and economic development at the appropriate level of public administration with a special emphasis on local and regional government as well as local government;
  • are able to employ methods and tools of national economic, regional and municipal policy in general, as well as public policy of the state;
  • are able to ensure operational activities at various levels (sections) of public administration, primarily local and regional government as well as local state administration levels;
  • are able to understand and implement new trends and reforms in the field of public administration;
  • are able to present factual issues in public administration and propose solutions;
  • are able to work efficiently in interdisciplinary teams;
  • are able to use software in managing territorial development (local and regional government),
  • are able to manage their further education in the field of public administration.



C o u r s e
Hours per week1styearNumber of credits  
1stsemester2ndsemester
NT i t l eL/S/LabL/S/Lab
Compulsory courses(P)
1General Economics Theory2/2/0 5
2Mathematics I.2/2/0 4
3Management2/2/0 4
4Information Science2/0/2 4
6Fundamentals of Law2/0/0 2
7Philosophy2/0/0 2
8English I.0/0/2 2
9Microeconomics 2/2/05
10Mathematics II. 2/2/04
11Marketing 2/1/04
12Finances and Currency 2/1/04
16English II. 0/0/22
Optional courses (PV)
1German0/0/2 2
2Russian0/0/2 2
3Spanish0/0/2 2
4Italian Language0/0/2 2
5German 0/0/22
6Russian 0/0/22
7Spanish 0/0/22
8Italian Language 0/0/22
Elective courses(V)
1Introduction to Study4 1
2Practical Exercise in Mathematics0/2/0 1
3Practical Exercise in Mathematics 0/2/01



C o u r s e
Hours per week2ndyearNumber of credits  
3rdsemester4thsemester
NT i t l eL/S/LabL/S/Lab
Compulsory courses(P)
17Macroeconomics2/2/0 5
18Theory and Practice of Public Administration2/2/0 5
20Statistics2/0/2 4
5Psychology2/1/0 4
22Economic Policy Making 2/2/05
23Economics of Public Sector 2/2/05
13Economic Geography 2/1/04
14Sociology 2/0/03
15Applied Information Science 0/0/22
Optional courses (PV)
9Spatial Economy2/0/0 3
10Environmental Policy-making2/0/0 3
13Accounting1/1/0 3
14English III.0/0/2 2
15Taxes and Tax System 2/0/03
16Protection of Environment 2/0/03
18Social Policy Making 2/0/03
20English IV. 0/0/22
Elective courses(V)
7Globalisation and Synergetics2/0/0 2
8German0/0/2 2
9Russian0/0/2 2
10Spanish0/0/2 2
11Italian Language0/0/2 2
14Theory of Organisation 2/0/02
15German 0/0/22
16Russian 0/0/22
17Spanish 0/0/22
18Italian Language 0/0/22



C o u r s e
Hours per week3rdyearNumber of credits  
5thsemester6thsemester
NT i t l eL/S/LabL/S/Lab
Compulsory courses(P)
27EU Economic Policy Making2/2/0 5
28Public Administration Control System2/2/0 5
19Regional Economics and Policy2/2/0 4
21Political Science2/0/0 3
32Theory of Public Finances 2/2/05
24Economics and Municipal Administration I. 2/1/04
25Corporate Economy 2/1/04
26Labour Market and Employment Policy 2/1/03
Optional courses (PV)
11Socio-economic Geography of the SR2/0/0 3
12GIS in Public Administration1/1/0 3
22Public and Economic Diplomacy2/0/0 3
17History of Public Administration 2/0/03
19Creation of Programmes and Projects 1/2/03
25Communication Skills 2/0/03
Elective courses(V)
6Information Systems in Public Administration1/0/1 2
21English0/0/2 2
22German0/0/2 2
23Russian0/0/2 2
24Spanish0/0/2 2
25Italian Language0/0/2 2
13Corporate Finances 1/1/02
27English 0/0/22
28German 0/0/22
29Russian 0/0/22
30Spanish 0/0/22
31Italian Language 0/0/22



C o u r s e
Hours per week4thyearNumber of credits  
7thsemester8thsemester
NT i t l eL/S/LabL/S/Lab
Compulsory courses(P)
29Administrative Law2/1/0 4
30Personnel Management2/1/0 4
31Bachelor Seminar + Bachelor Thesis4 4
33Economics and Management in Higher Territorial Unit 2/1/05
34Social Services 2/1/04
35Practice  3
36 Bachelor Thesis 0/2/010
Optional courses (PV)
21Reward Systems2/0/0 3
23Economics and Municipal Administration II.2/0/0 3
24Public Administration Crisis Management 2/0/03
Elective courses(V)
20Macroeconomic Analysis1/1/0 2
26Labour Law 2/0/02
State examination courses
1Defence of Final Thesis  8
2Economics  5
3Theory and Practice of Public Administration  5

AIS E-learning Webmail Kontakty Strava Knižnica