Facebook Youtube Instagram
  • 50. výročie Pražskej jari

    50. výročie Pražskej jari

    Dvadsiaty prvý august dnes mnohí vnímame ako prázdninový deň. No v roku 1968 tento deň nebol obyčajným letným dňom, akým je chvalabohu dnes. Bol to deň, ktorý zmenil našu krajinu. Dnes si po päťdesiatich rokoch pripomíname nielen vpád vojsk Varšavskej zmluvy na naše územie a začiatok obdobia normalizácie, ale na pozadí tragických udalostí aj ľudí s odvahou. My sme si už včera pripomenuli 50. výročie Pražskej jari a osobnosť, ktorej meno nesieme aj v názve našej univerzity, Alexandra Dubčeka. Nebál sa začať boj o demokraciu, pretože ak má čo i len jeden človek odvahu, je v presile aj proti ideológii!

  • Automobilová Junior Akadémia začína už v pondelok 20. augusta

    Automobilová Junior Akadémia začína už v pondelok 20. augusta

    Tak ako po iné roky, aj počas tohtoročných letných prázdnin zorganizuje Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčíne inovatívne a kreatívne vzdelávacie podujatie pre školopovinné deti. Bude však úplne iné ako doterajšie detské letné univerzity. Univerzita totiž vstúpila spolu so spoločnosťou Adient do spoločného projektu so Zväzom automobilového priemyslu a od 20. do 24. augusta organizujú Automobilovú letnú JUNIOR Akadémiu pre deti od 12 do 15 rokov. Záujem bol značný, prijať sme však mohli len 40 uchádzačov. Tí sa už môžu tešiť na zasvätenie do tajov automobilového priemyslu a učenie zážitkovou a zábavnou formou dokonca nielen na akademickej pôde, ale aj priamo v technologickom centre spoločnosti Adient. Tohtoročnú Automobilovú Junior Akadémiu organizujú univerzity a významní zamestnávatelia  v troch regiónoch – Trenčín, Trnava a Bratislava. Rektor Trenčianskej univerzity Jozef Habánik prezradil časť programu, na ktorý sa deti môžu tešiť – či už pôjde o kreatívne workshopy pod vedením skúsených odborníkov a vedcov, alebo prácu so simulačným programom na Fakulte špeciálnej techniky. Tam si budú môcť naši poslucháči Junior Akadémie zajazdiť aj na ocenenom prototype terénneho pásového vozidla. Ako...

  • Trenčianska univerzita začína s obnovou svojich internátov

    Trenčianska univerzita začína s obnovou svojich internátov

    Počas nasledujúcich letných mesiacov bude na Trenčianskej univerzite Alexandra Dubčeka v Trenčíne prebiehať čulý stavebný ruch. Vláda vyčlenila v januári tohto roku 20 miliónov eur z rozpočtu na rekonštrukciu vysokoškolských internátov. V roku 2019 a 2020 má byť uvoľnených ďalších 30 miliónov. Časť tejto sumy bola pridelená aj Trenčianskej univerzite a bude slúžiť na rekonštrukciu a modernizáciu Študentského domova, ktorý sa nachádza v areáli Fakulty špeciálnej techniky. Študenti sa teda v novom akademickom roku, začiatkom septembra, vrátia do vynovených priestorov. Trenčianska univerzita systematicky rekonštruuje a modernizuje svoje budovy aj z vlastných zdrojov. V uplynulom roku prešla rekonštrukciou študentská jedáleň, kde sa aktuálne dokončuje modernizácia jej technologického vybavenia. Vymenené boli tiež okná a zrekonštruované vnútorné priestory jednej z fakultných budov, vrátane rozšírenia wi-fi pripojenia. Rektor Jozef Habánik potvrdil, že s rekonštrukčnými prácami sa má začať hneď po slávnostných promóciách absolventov. Financie od vlády na modernizáciu internátov víta: „Zúčastnil som sa osobne rokovaní s predsedom vlády a vítam tento krok. Študenti musia mať nielen...

  • Trenčianska univerzita už tretí rok v rebríčku TOP10 vysokých škôl s najžiadanejšími absolventmi

    Trenčianska univerzita už tretí rok v rebríčku TOP10 vysokých škôl s najžiadanejšími absolventmi

    Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčíne opäť potvrdila, že patrí do TOP desiatky najlepších vysokoškolských inštitúcií, podľa dopytu a uplatniteľnosti absolventov na trhu práce. Po minuloročnom šiestom mieste a predtým siedmom mieste patrí Trenčianska univerzita medzi najlepších už tretí rok po sebe. Rebríček vysokých škôl realizuje každý rok portál Profesia. Zameriava sa na uplatnenie absolventov na trhu práce a umiestnenie závisí od záujmu zamestnávateľov o absolventov jednotlivých univerzít.  Trendom posledných rokov na Trenčianskej univerzite je štúdium priamo v praxi, v konkrétnych partnerských podnikoch, preto sa jej absolventi radia medzi najrýchlejšie zamestnaných. V náročnej konkurencii si však treba udržať schopnosť dostatočne pružne a flexibilne reagovať na požiadavky trhu práce. Z hodnotenia môžeme vidieť aj trendy na trhu práce, kde stále prevládajú ekonomické a technické smery. Dôkazom je aj Fakulta špeciálnej techniky Trenčianskej univerzity, ktorá v rebríčku zaznamenala obrovský posun nahor. Podľa slov samotného rektora Jozefa Habánika toto umiestnenie nie je prekvapujúce: „My sami registrujeme, že naši študenti majú pracovné ponuky dokonca ešte pred štátnicami...

  • Na Fakulte zdravotníctva začala praktická časť štátnych skúšok

    Na Fakulte zdravotníctva začala praktická časť štátnych skúšok

    Od 21. do 31. mája 2018 na klinických pracoviskách Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne a oddeleniach Fakultnej nemocnice Trenčín, prebieha praktická časť štátnych záverečných skúšok. Rektor Trenčianskej univerzity Jozef Habánik spoločne s prednostom Kliniky úrazovej chirurgie MUDr. Jaroslavom Ridoškom a dekankou Fakulty zdravotníctva našej univerzity PhDr. Ivetou Matišákovou  skontrolovali priebeh záverečných skúšok. Hoci študenti majú možnosť na fakulte pracovať s najmodernejšími učebnými pomôckami, je dôležité, aby sa časť štúdia odohrávala v praxi priamo pri lôžku pacienta. Študenti absolvujú počas štúdia klinickú prax v rozsahu 1500 - 2300 hodín, preto sa následne diskutovalo s prednostom MUDr. Ridoškom o posilnení rozsahu kompetencií v rámci procesu klinickej praxe. Rektor Trenčianskej univerzity Jozef Habánik skonštatoval, že trenčianski pacienti budú v dobrých rukách. „Je radosť sledovať zručnosť "hotových" ľudí do praxe. Zároveň ma takýto zážitok vždy naplní pokorou a vďačnosťou voči zdravotníckym pracovníkom, špeciálne voči zdravotným sestrám, ktoré zohrávajú podstatnú úlohu pri starostlivosti o pacienta počas jeho liečby. Naozaj úprimne ďakujem a obdivujem toto odhodlanie a...

Human resources and personnel management - Inžinier (Ing.) - full-time

Admission Requirements:

Obtain first level of university study and successful admission process.

The conditions for foreign students are identical to the conditions of Slovak students.

The admission procedure is conducted through a selection procedure based on the study results in bachelor studies.

Information about the Programme of Study:

The graduates of the second stage of "Human Resources and Personal Management" study programme can create conceptual development of human resources and personal policies and programs to ensure their implementation. Lessons learned allow them to carry out surveys in the field of human resources and the labour market, with a reasonable degree of creativity and autonomy. Graduates are able to manage a team to design and implement their own projects in the field of employment of people. The subject contents of the study program allows graduates to acquire theoretical knowledge on the development of economy and society, on the new trends of management, principles of reproduction and development of human resources, practices and techniques for the management of people.

The specifics of the second degree study program allow graduates to acquire theoretical knowledge and insights:

  • on rational solutions to socio-economic problems of employment practices and the use of staff;
  • rules and procedures for the establishment and implementation of programmes for the development of human capital and functional models of the labour market;
  • about social and economic principles of reproduction and development of human capital in the new economy;
  • the psychology and sociology, the behaviour of people in social groups and work teams;
  • the interdisciplinary aspects of human resources management, training and development.

The second stage of the Human Resources and Personnel Management study program provides students with practical experience of human resources management, personal actions and behaviour of people, organisations and working groups on the labour market. A graduate acquires the following skills:

  • to work responsibly and expertly in the departments of human resources development and personal management;
  • to create and implement a policy for the management of human resources and human resource development programmes;
  • to analyse and to evaluate the consequences of the practices applied in the management of people;
  • to solve the problems of individual and group conflicts situations;
  • to analyse and to evaluate the status and trends in the development of human resources and personal management;
  • to orientate in the environment, in the evolution of the labour market,  in social development of population, in legislative aspects of employment relations;
  • to analyse and to evaluate the situation and trends in the labour market;
  • to apply acquired theoretical knowledge creatively in practice;
  • methods and techniques in their management.

Graduates of the second stage of the Human Resources and Personnel Management study program are  capable of:

  • working effectively as a member as well as the head of the of the team,
  • keeping in touch with the latest trends of knowledge,
  • assessing the quality, expertise, skills and competences of people,
  • organizing, motivating, and  evaluating the work of the people,
  • motivating to influence, to guide and to reward people,
  • affecting  the interaction and communication and the relationships between people,
  • to explore the interests, desires and wishes of the people and to show them the care,
  • obtaining, selecting and placing staff in accordance with the needs of the organization,
  • creating plans for job creation and human resources development programmes,
  • following professional ethics and legal standards at work.

Graduates of the second stage of the Human Resources and Personnel Management study program can be employed at:

  • the departments of human resources and the development of human resources, manufacturing, government, public, and non-profit organizations,
  • personal agencies, educational, advisory and social organizations in the state administration and self-government,
  • non-profit organizations (civic associations, foundations, trusts, charities and religious organizations.



C o u r s e
Hours per week -1styearCredits  
wintersummer
NT i t l eL/S/LaboutcomesL/S/Laboutcomes
 Compulsory courses(P) 
41Strategy of Socio-Economic Development2/0/0E  4
42Public Relations2/0/0E  4
43Economic Sociology2/2/0E  5
44Relations in the Workplace2/0/0E  4
45Scientific Research Methods2/0/0C  4
46Human Resource Management I  2/2/0E5
47Organizational Culture  2/0/0E4
48Strategic Management in Foreign Language Initiates file download1 2 3 2/0/0E4
49Project Management + Project  2/2/0E4
50Diploma Seminar  0/2/0C4
 Compulsory optional courses (PV)
41Economics of Public Sector2/0/0E  3
42Economics of Small and Middle-size Businesses0/2/0C  3
43Labour and Social Law of the EU2/0/0C  3
44Macroeconomic Decision-making Processes2/0/0C  3
45Econometrics  0/2/0C3
46Psychology of Personality  2/2/0E3
47Global Economy  2/0/0C3
48Introduction to Prognostics  2/0/0C3
 Optional courses(V) 
41Managerial Competences and Skills in English 10/2/0C  3
42Managerial Competences and Skills in German 20/2/0C  3
43Theory of Public Finances2/0/0E  3
44Fitness and Sport0/0/2C  1
45International Management in German 2  2/0/0C3
46International Management in English 1  2/0/0C3
47Insurance Sector  0/2/0C3
48Fitness and Sport  0/0/2C1

1 Lectured in English

2 Lectured in German

Lectured in Russian




C o u r s e
Hours per week - 2ndyearCredits  
wintersummer
NT i t l eL/S/LaboutcomesL/S/Laboutcomes
 Compulsory courses(P)
51Human Resource Management II2/2/0E  5
52International Labour Market and Employment Policy in Foreign Language 1 2 32/0/0E  4
53Organizational Behaviour2/0/0E  5
54Financial Management2/0/0C  3
55Diploma Seminar0/2/0C  2
56Recent Trends in Human Resource Management  2/0/0E5
57Human Resources Education and Development  2/0/0E4
58Diploma Thesis  0/0/2C12
 Compulsory optional courses (PV)
49Social Communication and Etiquette2/00C  3
50Financial and Economic Analysis2/2/0E  3
51Economic Policy Making2/0/0C  3
52Sociology of Work2/0/0C  3
53Career Management and Development  2/0/0C3
54Intercultural Management 1  0/2/0C3
55EU Economic Policy Making  2/0/0C3
56Finances and Currency  2/0/0C3
 Optional courses(V) 
49Inter-cultural Communication2/0/0C  3
50Human Resource Management in German 22/0/0C  3
51Project management in English 12/0/0C  3
52Economics and History of European Integration in English 12/0/0C  3
53Marketing management in English 1  0/2/0C3
54Macroeconomic Analysis  2/0/0C3
 State examination courses
 Defence of Diploma Thesis   SE5
 Economic and Social Aspects of Corporate Human Management   SE2
 Theoretical and Practical Aspects of Human Resource Management   SE2

AIS E-learning Webmail Kontakty Strava Knižnica