Facebook Youtube Instagram
  • Biele srdce 2018

    Biele srdce 2018

    Slovenská komora sestier a pôrodných asistentiek po jedenásty raz oceňovala dňa 21. mája 2018 najlepšie sestry. Ocenenie Biele srdce za obetavosť a starostlivosť si prevzalo 27 zdravotníčok z celého Slovenska. Podujatie bolo, ako každý rok, zorganizované pri príležitosti Svetového dňa sestier. Ocenenie Biele srdce je symbolom starostlivosti, poznania a ľudskosti. Tvar srdca je prejavom humánnej komunikácie a pomoci. Šestnásť sestier bolo ocenených v kategórii Sestra a pôrodná asistentka v praxi, osem sestier v kategórii Sestra a pôrodná asistentka – manažérka, dve sestry v kategórii Sestra a pôrodná asistentka – pedagóg, a jedna sestra/pôrodná asistentka za mimoriadny celoživotný prínos. Nominácie na ceny prichádzajú z celého Slovenska priamo od pacientov, zamestnávateľov, rodín a predstaviteľov „komorovej rodiny“ a musia spĺňať smernicu komory na udelenie ocenenia „Biele srdce“. Tento rok si prevzala výnimočné ocenenie aj prodekanka Fakulty zdravotníctva Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne PhDr. Katarína Gerlichová, PhD. v kategórii Sestra pedagóg. Rektor Trenčianskej univerzity doc. Ing. Jozef Habánik, PhD. prejavil úctu k náročnému poslaniu sestry – pedagóga a zároveň ocenil obetavú prácu všetkých...

  • Menovanie dekanky Fakulty sociálno-ekonomických vzťahov

    Menovanie dekanky Fakulty sociálno-ekonomických vzťahov

    Rektor Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne doc. Ing. Jozef Habánik, PhD., na základe návrhu Akademického senátu Fakulty sociálno-ekonomických vzťahov, vymenoval dňa 14. mája 2018 Ing. Evu Ivanovú, CSc. do funkcie dekana Fakulty sociálno-ekonomických vzťahov TnUAD, na prvé štvorročné funkčné obdobie s platnosťou od 20. mája 2018. Rektor pri tejto príležitosti tiež poďakoval doterajšiemu dekanovi doc. Mgr. Sergejovi Vojtovičovi, DrSc., ktorý fakultu viedol v súlade so zákonným ustanovením dve po sebe nasledujúce funkčné obdobia, za odvedenú prácu v prospech rozvoja fakulty a novej dekanke poprial pri plnení náročných úloh a povinností veľa síl a úspechov. Novozvolená dekanka poďakovala za prejavenú dôveru a vyjadrila presvedčenie v pokračovaní dobre naštartovaného kvalitatívneho rozvoja fakulty a univerzity, najmä s ohľadom na rozvoj akreditovaných študijných programov v oblasti personálneho manažmentu, riadenia ľudských zdrojov, regionálnej ekonomiky a verejnej správy. Za perspektívu označila možnosť štúdia na Slovensku atraktívneho programu Ľudské zdroje a personálny manažment, ktorý poskytujeme aj v anglickom jazyku.

  • Udelenie čestného titulu Doctor honoris causa

    Udelenie čestného titulu Doctor honoris causa

    Vedecká rada Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne udelila na svojom slávnostnom zasadnutí, v stredu 25. apríla 2018, čestný titul Doctor honoris causa Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne významným odborníkom v oblasti vedy a výskumu Ing. Jaroslavovi Holečkovi, PhD. a prof. Ing. Jozefovi Zajacovi, CSc.  Čestný titul Doctor honoris causa Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne je ocenením vzájomných vzťahov a prínosu Ing. Jaroslava Holečka, PhD. ako medzinárodne uznávanej osobnosti v oblasti priemyselného inžinierstva so zameraním na manažment ľudských zdrojov, vzdelávanie a riadenie výkonnosti zamestnancov. Ing. Jaroslav Holeček, PhD. pôsobil vo funkcii prezidenta Zväzu automobilového priemyslu a ako zástupca zamestnávateľských zväzov inicioval transformáciu odborného vzdelávania a prípravy absolventov pre potreby trhu práce. Vzhľadom na významný osobný prínos pri etablovaní a rozvoji Trenčianskej univerzity a  prínos vo vedecko – výskumnej oblasti, udelila Vedecká rada TnUAD Čestný titul Doctor honoris causa Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne prof. Ing. Jozefovi Zajacovi, CSC. v oblasti vedy a výskumu. Oceňujeme vzájomné...

  • Naša univerzita sa zapojí do Automobilovej Junior Akadémie

    Naša univerzita sa zapojí do Automobilovej Junior Akadémie

    Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčíne spolu s firmou Adient technologické centrum v Trenčíne vstupuje do programu Automobilová Junior Akadémia, ktorý organizuje Zväz Automobilového priemyslu SR. V spoločnosti Adient sa dnes 24. apríla konala k podujatiu tlačová konferencia, na ktorej zástupcovia zapojených organizácií predstavili pripravený harmonogram. Prostredníctvom akadémie pripravíme žiakom končiacich ročníkov základných škôl program, ktorý im priblíži svet automobilových inovácií. Cieľom je ukázať žiakom atraktivitu technologických smerov a motivovať ich k štúdiu. Počas posledného augustového týždňa (20. až 24. august 2018) zažijú študenti rozmanitý program. Skúška práce s dronom, workshop o asistenčných systémoch v automobiloch, možnosť vystreliť si airbag či interaktívne prednášky o automobiloch budúcnosti je iba časť programu, ktorá je pripravená pre žiakov. „Automobilový priemysel je dôležitou súčasťou slovenskej ekonomiky, preto je pre Slovensko kľúčové, aby mali študenti záujem o technické odbory. Verím, že niektorých účastníkov uvidíme o niekoľko rokov v našich prednáškových miestnostiach,“ povedal k akadémii Jozef Habánik, rektor Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v...

  • Ošetrovateľstvo a zdravie XI.

    Ošetrovateľstvo a zdravie XI.

    V stredu 18. apríla sme na akademickej pôde Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne privítali ministerku zdravotníctva doc. MUDr. Andreu Kalavsku, PhD., ktorá prevzala záštitu nad jedenástym ročníkom úspešnej medzinárodnej vedeckej konferencie Ošetrovateľstvo a zdravie XI. spolu s rektorom Trenčianskej univerzity doc. Ing. Jozefom Habánikom, PhD. a riaditeľom kancelárie WHO na Slovensku Dr. Tatulom Hakobyanom, MHA, MBA. Hlavnou témou konferencie je Zdravie seniorov a cieľom je prezentovať najnovšie poznatky z oblasti podpory zdravia a starostlivosti o zdravie. Fakulta zdravotníctva Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne organizovala konferenciu v spolupráci s Regionálnym úradom verejného zdravotníctva v Trenčíne, kanceláriou WHO na Slovensku, Univerzitou Tomáše Bati, Fakultou humanitních studií, Zlín, Panstwowou Wyzszou Szkolou Zawodowou w Nysie, Instytutom Pielęgniarstwa, Oddelením zdravotníctva a humánnej farmácie Trenčianskeho samosprávneho kraja, Regionálnou komorou Slovenskej komory sestier a pôrodných asistentiek v Trenčíne a Fakultnou nemocnicou v Trenčíne. Pracovného rokovania s ministerkou zdravotníctva, ktoré sa uskutočnilo pred...

Human resources and personnel management - Bakalár (Bc.) - part-time

Admission Requirements:

Obtain full secondary education or full secondary vocational education and successful admission process.

The conditions for foreign students are identical to the conditions of Slovak students.

Applicants undergo the admission procedure. The best applicants will be admitted to study according to the results of the admission procedure. The results of the admission procedure are found as the sum of the points obtained for the average result at the secondary school and the points for the individual type of secondary school. The average result at secondary school is calculated as the arithmetic mean of the grades at the end of the 1st to 3rd year of study.

Information about the Programme of Study:

The graduates of the Ist stage of Human Resources and Personnel Management study program can competently carry out HR activities in manufacturing enterprises and organizations, they can ensure the fulfilment of their staff and payroll agenda. Acquired knowledge enable them to independently create and implement projects and propose troubleshooting of problems related to providing organizations with required work force.

Studying in the first stage of the Human Resources and Personnel Management allows a graduate to gain theoretical knowledge and insights on: 

  • political, social and economic settings related to the reproduction and development of human resources;
  • economy and society development regularities, trends in the development of the organizations,  the approaches in contemporary management, on procedures and techniques related to the management of people in state-owned, public-administrative and production organizations;
  • social, economic and humanitarian aspects of reproduction, education and workforce development in society and in organizations;
  • regularities of education and the development of a particular personality, his/her ability to learn, to work creatively and communicate with other people;
  • psychology and sociology of human behaviour in social groups and work teams,;
  • personnel work, economy management, social psychology, economics, computer science and theory of organization.

The first stage of the Human Resources and Personnel Management study program provides practical experience of the personnel-management activities in organizations, the behaviour of the people working in teams, in organizations and in the labour market. Graduates of the study program obtains the following practical skills and abilities:

  • ability to analyse and evaluate the status, trends and problems in occupational relations and personnel work;
  • to obtain and evaluate information on the situation and trends in the labour market;
  • to create and implement programs and policies of personnel management in organizations;
  • to solve individual and group problems and conflicts related to personnel work and occupational relations;
  • to understand the external factors which influence the development of the workforce in organizations (the development of the population, labour market, social development, legislative aspects of occupational relations);
  • to ensure implementation of personnel payroll agenda in the organization.

Graduates of the first stage of the Human Resources and Personnel Management study program are  capable of:

  • keeping  in touch with the latest trends in the economics of knowledge and management;
  • evaluating the expertise and skills of people, organizing, motivating, and rewarding their work,
  • exploring the interests, desires and wishes of people and exerting care about them,
  • obtaining, selecting and placing workers according to an organization’s needs;
  • communication and relationships between people in the organization,
  • elaborating plans for job creation, training and staff development,
  • following professional ethics and legal standards at work.

Graduates of the first stage of the Human Resources and Personnel Management study program can be employed at: 

  • Recruitment agencies, educational, counselling and social organizations of state and local governments,
  • non-profit organizations (civil associations, foundations, funds, chambers of professional, charitable and religious organizations);

units involved in personnel and human resources development within production, state, public and non-profit organizations.




C o u r s e
Hours per week1styearNumber of credits  
1stsemester2ndsemester
NT i t l eL/S/LabL/S/Lab
Compulsory courses(P)
1General Economics Theory2/2/0 5
2Mathematics I.2/2/0 5
4Introduction to Study2/0/0 4
6Philosophy2/0/0 4
7English I.0/0/2 3
8Microeconomics 2/2/05
5Information Science2/0/2 4
11Sociology 2/2/04
12Mathematics II. 2/2/04
14English II. 0/0/23
Optional courses (PV)
1German0/0/2 2
2Russian0/0/2 2
3Spanish0/0/2 2
4Italian Language0/0/2 2
5German 0/0/22
6Russian 0/0/22
7Spanish 0/0/22
8Italian Language 0/0/22
Elective courses(V)
1Practical Exercise in Mathematics0/0/2 1
3Practical Exercise in Mathematics 0/0/21



C o u r s e
Hours per week2ndyearNumber of credits  
3rdsemester4thsemester
NT i t l eL/S/LabL/S/Lab
Compulsory courses(P)
3Fundamentals of Law2/0/0 4
9Psychology 2/1/04
10Corporate Economy 2/2/05
13Management 2/2/04
15Macroeconomics 2/2/05
16Accounting I. 2/2/04
17Social Psychology 2/1/04
18Social Policy Making 2/2/04
19Statistics 2/2/05
Optional courses (PV)
9Taxes and Tax System2/0/0 3
11International management2/0/0 3
12English III.0/0/2 3
13Demography 2/1/03
10Economic History 2/0/03
16English IV. 0/0/23
Elective courses(V)
5German0/0/2 3
6Russian0/0/2 3
7Spanish0/0/2 3
8Italian Language0/0/2 3
9Logic1/1/0 3
12Practical Exercise in Mathematics0/0/2 1
14German 0/0/23
15Russian 0/0/23
16Spanish 0/0/23
17Italian Language 0/0/23
19Logistics 0/0/23
20Practical Exercise in Mathematics 0/0/21
18Creation and Protection of Environment 2/0/03



C o u r s e
Hours per week3rdyearNumber of credits  
5thsemester6thsemester
NT i t l eL/S/LabL/S/Lab
Compulsory courses(P)
20Corporate Finances 2/2/05
21Theory of Organisation 2/2/04
27Social Security 2/2/0 4
24Accounting II. 2/2/04
22Labour Market and Employment Policy 2/2/05
23Labour Law 2/2/04
28Marketing 2/2/04
30Theory and Practice of Public Administration 2/0/03
Optional courses (PV)
14Safety at Work2/0/0 3
15Economic Statistics0/2/0 3
22Communication and Presentation in PM 0/0/23
19Fundamentals of Law in the EU 2/0/03
Elective courses(V)
5German0/0/2 3
6Russian0/0/2 3
7Spanish0/0/2 3
8Italian Language0/0/2 3
10Theory of Economics in English0/2/0 3
11Social Policy in German0/2/0 3
14German 0/0/23
15Russian 0/0/23
16Spanish 0/0/23
17Italian Language 0/0/23
25Lifelong Education Management 2/0/0 3
28Quality of Life   2/0/03



C o u r s e
Hours per week4thyearNumber of credits  
7thsemester8thsemester
NT i t l eL/S/LabL/S/Lab
Compulsory courses(P)
25Personnel Management I2/2/0 5
26Personal and Payroll I0/2/0 4
29Bachelor Seminar + Bachelor Thesis4 2
31Personnel Management II 2/0/04
32Personal and Payroll II 0/2/04
33Bachelor Thesis 0/0/214
Optional courses (PV)
17Reward Systems2/0/0 3
18Social Work2/0/0 3
20Marketing in English0/2/0 3
21Ethics and Morality in Personnel Management 2/0/03
23Psychology of Health 2/0/03
Elective courses(V)
22Personnel Management in German0/2/0 3
23Communication and Presentation in English0/0/2 3
24Prices and Price Policies 2/0/03
26Crisis Management 2/0/03
27International Economic Relations in English 2/0/03
State examination courses
 Defence of Final Thesis  5
 Personnel Science  2
 Microeconomics and Macroeconomics  2

AIS E-learning Webmail Kontakty Strava Knižnica