Facebook Youtube Instagram
  • Menovanie dekanky Fakulty sociálno-ekonomických vzťahov

    Menovanie dekanky Fakulty sociálno-ekonomických vzťahov

    Rektor Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne doc. Ing. Jozef Habánik, PhD., na základe návrhu Akademického senátu Fakulty sociálno-ekonomických vzťahov, vymenoval dňa 14. mája 2018 Ing. Evu Ivanovú, CSc. do funkcie dekana Fakulty sociálno-ekonomických vzťahov TnUAD, na prvé štvorročné funkčné obdobie s platnosťou od 20. mája 2018. Rektor pri tejto príležitosti tiež poďakoval doterajšiemu dekanovi doc. Mgr. Sergejovi Vojtovičovi, DrSc., ktorý fakultu viedol v súlade so zákonným ustanovením dve po sebe nasledujúce funkčné obdobia, za odvedenú prácu v prospech rozvoja fakulty a novej dekanke poprial pri plnení náročných úloh a povinností veľa síl a úspechov. Novozvolená dekanka poďakovala za prejavenú dôveru a vyjadrila presvedčenie v pokračovaní dobre naštartovaného kvalitatívneho rozvoja fakulty a univerzity, najmä s ohľadom na rozvoj akreditovaných študijných programov v oblasti personálneho manažmentu, riadenia ľudských zdrojov, regionálnej ekonomiky a verejnej správy. Za perspektívu označila možnosť štúdia na Slovensku atraktívneho programu Ľudské zdroje a personálny manažment, ktorý poskytujeme aj v anglickom jazyku.

  • Udelenie čestného titulu Doctor honoris causa

    Udelenie čestného titulu Doctor honoris causa

    Vedecká rada Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne udelila na svojom slávnostnom zasadnutí, v stredu 25. apríla 2018, čestný titul Doctor honoris causa Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne významným odborníkom v oblasti vedy a výskumu Ing. Jaroslavovi Holečkovi, PhD. a prof. Ing. Jozefovi Zajacovi, CSc.  Čestný titul Doctor honoris causa Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne je ocenením vzájomných vzťahov a prínosu Ing. Jaroslava Holečka, PhD. ako medzinárodne uznávanej osobnosti v oblasti priemyselného inžinierstva so zameraním na manažment ľudských zdrojov, vzdelávanie a riadenie výkonnosti zamestnancov. Ing. Jaroslav Holeček, PhD. pôsobil vo funkcii prezidenta Zväzu automobilového priemyslu a ako zástupca zamestnávateľských zväzov inicioval transformáciu odborného vzdelávania a prípravy absolventov pre potreby trhu práce. Vzhľadom na významný osobný prínos pri etablovaní a rozvoji Trenčianskej univerzity a  prínos vo vedecko – výskumnej oblasti, udelila Vedecká rada TnUAD Čestný titul Doctor honoris causa Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne prof. Ing. Jozefovi Zajacovi, CSC. v oblasti vedy a výskumu. Oceňujeme vzájomné...

  • Naša univerzita sa zapojí do Automobilovej Junior Akadémie

    Naša univerzita sa zapojí do Automobilovej Junior Akadémie

    Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčíne spolu s firmou Adient technologické centrum v Trenčíne vstupuje do programu Automobilová Junior Akadémia, ktorý organizuje Zväz Automobilového priemyslu SR. V spoločnosti Adient sa dnes 24. apríla konala k podujatiu tlačová konferencia, na ktorej zástupcovia zapojených organizácií predstavili pripravený harmonogram. Prostredníctvom akadémie pripravíme žiakom končiacich ročníkov základných škôl program, ktorý im priblíži svet automobilových inovácií. Cieľom je ukázať žiakom atraktivitu technologických smerov a motivovať ich k štúdiu. Počas posledného augustového týždňa (20. až 24. august 2018) zažijú študenti rozmanitý program. Skúška práce s dronom, workshop o asistenčných systémoch v automobiloch, možnosť vystreliť si airbag či interaktívne prednášky o automobiloch budúcnosti je iba časť programu, ktorá je pripravená pre žiakov. „Automobilový priemysel je dôležitou súčasťou slovenskej ekonomiky, preto je pre Slovensko kľúčové, aby mali študenti záujem o technické odbory. Verím, že niektorých účastníkov uvidíme o niekoľko rokov v našich prednáškových miestnostiach,“ povedal k akadémii Jozef Habánik, rektor Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v...

  • Ošetrovateľstvo a zdravie XI.

    Ošetrovateľstvo a zdravie XI.

    V stredu 18. apríla sme na akademickej pôde Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne privítali ministerku zdravotníctva doc. MUDr. Andreu Kalavsku, PhD., ktorá prevzala záštitu nad jedenástym ročníkom úspešnej medzinárodnej vedeckej konferencie Ošetrovateľstvo a zdravie XI. spolu s rektorom Trenčianskej univerzity doc. Ing. Jozefom Habánikom, PhD. a riaditeľom kancelárie WHO na Slovensku Dr. Tatulom Hakobyanom, MHA, MBA. Hlavnou témou konferencie je Zdravie seniorov a cieľom je prezentovať najnovšie poznatky z oblasti podpory zdravia a starostlivosti o zdravie. Fakulta zdravotníctva Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne organizovala konferenciu v spolupráci s Regionálnym úradom verejného zdravotníctva v Trenčíne, kanceláriou WHO na Slovensku, Univerzitou Tomáše Bati, Fakultou humanitních studií, Zlín, Panstwowou Wyzszou Szkolou Zawodowou w Nysie, Instytutom Pielęgniarstwa, Oddelením zdravotníctva a humánnej farmácie Trenčianskeho samosprávneho kraja, Regionálnou komorou Slovenskej komory sestier a pôrodných asistentiek v Trenčíne a Fakultnou nemocnicou v Trenčíne. Pracovného rokovania s ministerkou zdravotníctva, ktoré sa uskutočnilo pred...

  • Erasmus centrum na Trenčianskej univerzite

    Erasmus centrum na Trenčianskej univerzite

    Vo štvrtok 5. apríla 2018 sme otvorili zmodernizované Erasmus centrum, ktorého poslaním je profesionálna podpora študentov, ktorí chcú študovať v zahraničí a študentov, ktorí prichádzajú študovať zo zahraničia na Trenčiansku univerzitu Alexandra Dubčeka v Trenčíne v rámci mobilitného programu Európskej únie Erasmus+. Činnosť Erasmus centra je zameraná na modernizáciu a zvyšovanie kvality vysokoškolského vzdelávania v Európe i vo svete. Našim študentom dáva vďaka realizácii zahraničného študijného pobytu možnosť zlepšiť si svoje zručnosti a rozšíriť tak možnosti zamestnania sa po skončení štúdia. V Erasmus centre sa študent alebo zamestnanec dozvie o príležitostiach a podmienkach úspešného absolvovania mobility za účelom štúdia/stáže v zahraničí, o postupe prihlasovania sa a získa pomoc pri výbere krajiny pobytu a vybavenie kompletnej administratívy potrebnej pred a po vycestovaní. Pre zahraničného študenta prichádzajúceho študovať na našu univerzitu v rámci Erasmus+ bude Centrum miestom na získanie informácií o pobyte na Slovensku a o štúdiu na univerzite, ale i miestom na stretávanie sa s ďalšími študentmi, pre ľahšie začlenenie sa do študentského života. K tomu budú slúžiť pravidelné neformálne diskusie na rôzne témy o...

Political Science – Philosophiae doctor (PhD.) - full-time

Admission Requirements:

The basic requirement is a successful completion of a Master’s program in Political Science or an equivalent degree program. The applicant has to show his/her ability for independent research work and has to have an adequate proficiency in English language or other world language. In pursuance of doctoral study admissions will be entrance exams. The task of doctoral study entrance exams is to check the applicant’s knowledge of problems, what is the content of a topic chosen by the applicant from the proposed topics of doctoral thesis (Annex No. 1).

The applicant submits his/her project (thesis topic) of dissertation in Slovak and one of the world languages he or she applies for, together with the application form (the project in Slovak language can be replaced by a project in Czech language or another world language). The project (the topic of doctoral thesis) in the extent of 10 standard pages (in each language) should contain:

- Explanation and motivation, why the applicant decided to elaborate the selected doctoral thesis,

- Definition of basic directions and goals the applicant would like to direct during the work on his/her doctoral thesis as well as the methods the applicant would like to work on his/her selected topic of doctoral thesis,

- Brief characteristic of the given problems worked out based on reference books and sources,

- Expected benefits of the prepared selected topic of doctoral thesis for practice and follow-up development of theory.

Additional requirements of acceptance into doctoral study:

  • The application must be submitted on a required form for the third cycle of higher education (form A3), fulfilled according to the requirements and signed – personnel information, form of study, study program, completed Mater’s study;
  • The applicant does not have to write the subjects and marks of Master’s study down on page 2;
  • The part of application form has to be a signed CV and a receipt about the payment of fee for entrance exams, what is needed to be attached on page 3;
  • We do not require a confirmation about health capacity for university study;
  • The graduates of Department of Political Science at ADUT submit a copy of diploma (it does not have to be verified), supplement to diploma and certificate on state exam. The supplement to diploma should contain the arithmetic mean calculated from all completed subjects as well as the certificate on state exam should contain the arithmetic mean of all completed subjects and defense of final thesis. The graduates will send all these documents to the Study Office of the Department of Political Science at ADUT;
  • The graduates from other universities submit a verified copy of diploma, certificate on state exam, supplement to diploma or statement of completed exams. The supplement to diploma (statement of completed exams) should contain the arithmetic mean calculated from all completed subjects as well as the certificate on state exam should contain the arithmetic mean of all completed subjects and defense of final thesis. The graduates will send all these documents to the Study Office of the Department of Political Science at ADUT.

In the case of incomplete required data, the application will not be put into the database of application process.

The applicant is able to send only one application for political science study program and mark only one study form (internal or external).

The Admission Commission evaluates the result of entrance exam on a non-public meeting. If more applicants participate in the entrance exams, the Admission Commission will decide about the placings of each applicant based on their success. The decision on the acceptance or non-acceptance will be sent to the applicant by regular mail at the latest 30 days since the entrance exam.

Information about the Programme of Study:

Theoretical knowledge

The graduate of this study program:

  • deepens his/her theoretical knowledge from theory of politics, theory of international relations and deepens his/her knowledge on key political concepts
  • deepens his/her knowledge from methodology of political science
  • will be capable in doing independent scientific work

Practical knowledge and skills

The graduate will be qualified:

  • to analyze processes in progress in international, European and world policy
  • to name the trends in current political science and theory of politics, and take a critical stand
  • to characterize and analyze social challenges and problems the 21st century society has to face, and propose and implement solutions
  • to take a professional stand to key topics of international relations
  • to predict and model future scenarios of social development

Supplementary knowledge, abilities and skills

The graduate will be qualified 

  • to communicate in English or other world language fluently and on a professional level

Practice:

The graduate of “Political Science” study program on the third level of study will gain all the needed skills, knowledge and abilities to find employment in a field he or she graduated.

The graduate will have adequate theoretical view on the studied problems and will be capable in doing independent research work. The graduate gains knowledge on the current status of scientific knowledge in the given scientific discipline.

At the same time, the study plan develops the communication, presentation and language skills of each graduate.

The syllabi of subjects are outlined to support the development of critical thinking of each graduate, whose basic is the relevant knowledge base of student.

It is obvious from the above mentioned that the graduate will use his/her professional experience as an expert for political and social processes in:

  • public service and self-government,
  • media,
  • agencies specialized on research of public opinion and market research,
  • third sector,
  • international organizations, and in academic and scientific sphere.

AIS E-learning Webmail Kontakty Strava Knižnica