Facebook Youtube Instagram
  • 50. výročie Pražskej jari

    50. výročie Pražskej jari

    Dvadsiaty prvý august dnes mnohí vnímame ako prázdninový deň. No v roku 1968 tento deň nebol obyčajným letným dňom, akým je chvalabohu dnes. Bol to deň, ktorý zmenil našu krajinu. Dnes si po päťdesiatich rokoch pripomíname nielen vpád vojsk Varšavskej zmluvy na naše územie a začiatok obdobia normalizácie, ale na pozadí tragických udalostí aj ľudí s odvahou. My sme si už včera pripomenuli 50. výročie Pražskej jari a osobnosť, ktorej meno nesieme aj v názve našej univerzity, Alexandra Dubčeka. Nebál sa začať boj o demokraciu, pretože ak má čo i len jeden človek odvahu, je v presile aj proti ideológii!

  • Automobilová Junior Akadémia začína už v pondelok 20. augusta

    Automobilová Junior Akadémia začína už v pondelok 20. augusta

    Tak ako po iné roky, aj počas tohtoročných letných prázdnin zorganizuje Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčíne inovatívne a kreatívne vzdelávacie podujatie pre školopovinné deti. Bude však úplne iné ako doterajšie detské letné univerzity. Univerzita totiž vstúpila spolu so spoločnosťou Adient do spoločného projektu so Zväzom automobilového priemyslu a od 20. do 24. augusta organizujú Automobilovú letnú JUNIOR Akadémiu pre deti od 12 do 15 rokov. Záujem bol značný, prijať sme však mohli len 40 uchádzačov. Tí sa už môžu tešiť na zasvätenie do tajov automobilového priemyslu a učenie zážitkovou a zábavnou formou dokonca nielen na akademickej pôde, ale aj priamo v technologickom centre spoločnosti Adient. Tohtoročnú Automobilovú Junior Akadémiu organizujú univerzity a významní zamestnávatelia  v troch regiónoch – Trenčín, Trnava a Bratislava. Rektor Trenčianskej univerzity Jozef Habánik prezradil časť programu, na ktorý sa deti môžu tešiť – či už pôjde o kreatívne workshopy pod vedením skúsených odborníkov a vedcov, alebo prácu so simulačným programom na Fakulte špeciálnej techniky. Tam si budú môcť naši poslucháči Junior Akadémie zajazdiť aj na ocenenom prototype terénneho pásového vozidla. Ako...

  • Trenčianska univerzita začína s obnovou svojich internátov

    Trenčianska univerzita začína s obnovou svojich internátov

    Počas nasledujúcich letných mesiacov bude na Trenčianskej univerzite Alexandra Dubčeka v Trenčíne prebiehať čulý stavebný ruch. Vláda vyčlenila v januári tohto roku 20 miliónov eur z rozpočtu na rekonštrukciu vysokoškolských internátov. V roku 2019 a 2020 má byť uvoľnených ďalších 30 miliónov. Časť tejto sumy bola pridelená aj Trenčianskej univerzite a bude slúžiť na rekonštrukciu a modernizáciu Študentského domova, ktorý sa nachádza v areáli Fakulty špeciálnej techniky. Študenti sa teda v novom akademickom roku, začiatkom septembra, vrátia do vynovených priestorov. Trenčianska univerzita systematicky rekonštruuje a modernizuje svoje budovy aj z vlastných zdrojov. V uplynulom roku prešla rekonštrukciou študentská jedáleň, kde sa aktuálne dokončuje modernizácia jej technologického vybavenia. Vymenené boli tiež okná a zrekonštruované vnútorné priestory jednej z fakultných budov, vrátane rozšírenia wi-fi pripojenia. Rektor Jozef Habánik potvrdil, že s rekonštrukčnými prácami sa má začať hneď po slávnostných promóciách absolventov. Financie od vlády na modernizáciu internátov víta: „Zúčastnil som sa osobne rokovaní s predsedom vlády a vítam tento krok. Študenti musia mať nielen...

  • Trenčianska univerzita už tretí rok v rebríčku TOP10 vysokých škôl s najžiadanejšími absolventmi

    Trenčianska univerzita už tretí rok v rebríčku TOP10 vysokých škôl s najžiadanejšími absolventmi

    Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčíne opäť potvrdila, že patrí do TOP desiatky najlepších vysokoškolských inštitúcií, podľa dopytu a uplatniteľnosti absolventov na trhu práce. Po minuloročnom šiestom mieste a predtým siedmom mieste patrí Trenčianska univerzita medzi najlepších už tretí rok po sebe. Rebríček vysokých škôl realizuje každý rok portál Profesia. Zameriava sa na uplatnenie absolventov na trhu práce a umiestnenie závisí od záujmu zamestnávateľov o absolventov jednotlivých univerzít.  Trendom posledných rokov na Trenčianskej univerzite je štúdium priamo v praxi, v konkrétnych partnerských podnikoch, preto sa jej absolventi radia medzi najrýchlejšie zamestnaných. V náročnej konkurencii si však treba udržať schopnosť dostatočne pružne a flexibilne reagovať na požiadavky trhu práce. Z hodnotenia môžeme vidieť aj trendy na trhu práce, kde stále prevládajú ekonomické a technické smery. Dôkazom je aj Fakulta špeciálnej techniky Trenčianskej univerzity, ktorá v rebríčku zaznamenala obrovský posun nahor. Podľa slov samotného rektora Jozefa Habánika toto umiestnenie nie je prekvapujúce: „My sami registrujeme, že naši študenti majú pracovné ponuky dokonca ešte pred štátnicami...

  • Na Fakulte zdravotníctva začala praktická časť štátnych skúšok

    Na Fakulte zdravotníctva začala praktická časť štátnych skúšok

    Od 21. do 31. mája 2018 na klinických pracoviskách Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne a oddeleniach Fakultnej nemocnice Trenčín, prebieha praktická časť štátnych záverečných skúšok. Rektor Trenčianskej univerzity Jozef Habánik spoločne s prednostom Kliniky úrazovej chirurgie MUDr. Jaroslavom Ridoškom a dekankou Fakulty zdravotníctva našej univerzity PhDr. Ivetou Matišákovou  skontrolovali priebeh záverečných skúšok. Hoci študenti majú možnosť na fakulte pracovať s najmodernejšími učebnými pomôckami, je dôležité, aby sa časť štúdia odohrávala v praxi priamo pri lôžku pacienta. Študenti absolvujú počas štúdia klinickú prax v rozsahu 1500 - 2300 hodín, preto sa následne diskutovalo s prednostom MUDr. Ridoškom o posilnení rozsahu kompetencií v rámci procesu klinickej praxe. Rektor Trenčianskej univerzity Jozef Habánik skonštatoval, že trenčianski pacienti budú v dobrých rukách. „Je radosť sledovať zručnosť "hotových" ľudí do praxe. Zároveň ma takýto zážitok vždy naplní pokorou a vďačnosťou voči zdravotníckym pracovníkom, špeciálne voči zdravotným sestrám, ktoré zohrávajú podstatnú úlohu pri starostlivosti o pacienta počas jeho liečby. Naozaj úprimne ďakujem a obdivujem toto odhodlanie a...

Ljudski resursi i upravljanje kadrovima – Philosophiae doctor (PhD.) - part-time

Uslovi za prijem:

Osnovni uslov za prijem na doktorske studije nivoa III studijskog programa "Ljudski resursi i upravljanje kadrovima" je završetak studijskog programa nivoa II univerzitetskih studija u okviru studije 3.3.14 Ljudski resursi i upravljanje kadrovima ili diploma na nekog studija nivoa II iz sistema studijskih programa 3.3 Ekonomija i menadžment.

Kandidati se biraju na osnovu rezultata prijemnog intervjua pred komisijom za prijem, prema kandidatovom pokazanom znanju iz oblasti studiranja, kao i sposobnosti kandidata da komisiji za prijem obrazloži sadržaj, metode rešenja, strukturu i očekivane rezultate izabrane disertacije. Komisija za prijem će izabrati kandidate koji će se najbolje plasirati za studiranje studija nivoa III.

Dio intervjua za prijem je predstavljanje komisiji za prijem pripremljenog projekta disertacije (oko 15 stranica sa 1 stranicom anotacija na nekom svetskom jeziku) i naučna rasprava u skladu sa zadatim tezama na temu studijskog programa Ljudski resursi i upravljanje kadrovima.

Informacije o studijskom programu:

Profil diplomca studijskog programa Ljudski resursi i upravljanje kadrovima nivoa III u oblasti studiranja 3.3.14 Ljudski resursi i upravljanje kadrovima nastalo je na bazi stručnosti i znanja iz oblasti upravljanja ljudskim resursima i kadrovima. Diplomci stiču znanje o trenutnom stanju naučnih dostignuća u teoriji i praksi upravljanja ljudskim resursima i kadrovima, koji se zasnivaju na sopstvenom naučnom istraživanju i samostalnom kreativnom radu. Diplomac je u stanju samostalno da radi, ispituje, identifikuje, analizira i specificira probleme u teoriji i praksi upravljanja ljudskim resursima i upravljanja kadrovima, traži i primenjuje adekvatne načine za njihovo rešavanje. Diplomac ima sveobuhvatna, duboka i specifična znanja o upravljanju ljudskim resursima i radu u oblasti rada sa kadrovima, diplomci poštuju naučne metode istraživanja. Diplomac je u stanju da razvije relevantna znanja o procesima upravljanja i da stvori nova znanja o upravljanju ljudskim resursima i upravljanju ljudskim potencijalima kroz naučni rad. Diplomac je takođe u stanju da izgradi efikasne sisteme upravljanja ljudskim resursima u velikim organizacijama. Diplomac će steći preduslove za primenu u oblasti istraživanja, razvoja i upravljanja ljudskim resursima u obrazovnim, savetodavnim, kadrovskim, kadrovskim savetodavnim odsecima i podružnicama proizvodnih organizacija, jedinica državne uprave i samouprave. Pored toga, diplomci su u stanju da ostanu u kontaktu sa savremenim razvojnim trendovima u oblasti istraživanja, upravljanja i razvoja ljudskih resursa i da napreduju u svojem profesionalnom razvoju.

 

Diplomci studija 3.3.14 Ljudski resursi i upravljanje kadrovima nivoa III  stiču:

·         Metodologiju i metode naučnog rada,

·         Sposobnost istraživanja, analize i stvaranja novog znanja,

·         Sposobnost primene teorijskog znanja u praktičnom radu,

·         Sposobnost da prezentuju i orazlože rezultate svog rada na stranom jeziku.

Diplomci se mogu uposliti na pozicijama naučnika na univerzitetima, u naučno-istraživačkim institucijama, na mestima višeg menadžmenta proizvodnih preduzeća i državnih, javnih i drugih organizacija.


1st academic year – the 3rd degree of study (PhD. degree)

S U B J E C T Hours/Weekly Credits
Winter Term Summer Term
No. Name L/S Exam L/S Exam
Compulsory courses  
1 Microeconomic and Macroeconomic Theories 2/2 x     10
2 Strategic Human Resource Management 2/2 x     10
3 Methodology of Scientific Work 2/2 x     10
4 Presenting Scientific Research in a foreign language     2/2 x 5
5 Managerial Economics     2/2 x 10

  2nd academic year – the 3rd degree of study (PhD. degree)

S U B J E C T Hours/Weekly Credits
Winter Term Summer Term
No. Name L/S Exam L/S Exam
Compulsory courses  
8 Dissertation Examination     x 15
Compulsory optional courses
6 Compulsory optional course  I. 2/2 x     5
7 Compulsory optional course  II. 2/2 x     5
Compulsory optional courses
1 Trends in the Labour Market  and Employment Strategy Development
2 Human Resources Education and Development
3 Personnel Cost Management in an Organization
4 Change Management
5 Social and Psychological Aspects in Personnel Management
6 Strategic Management in Organizations
7 Managerial Communication
8 Quantitative Analyses in Personnel Management

    4th  academic year – the 3rd degree of study (PhD. degree)  

S U B J E C T Hours/Weekly Credits
Winter Term Summer Term
No. Name L/S Exam L/S Exam
Compulsory courses  
8 Defense of the dissertation     x 10

AIS E-learning Webmail Kontakty Strava Knižnica