Facebook Youtube Instagram
  • Veľtrh Gaudeamus v Brne

    Veľtrh Gaudeamus v Brne

    Trenčianska univerzita sa aj tento rok pripojila k viac než 300 univerzitám, vysokým školám i ďalším vzdelávacím inštitúciám z Českej republiky a ďalších 17 krajín sveta a prezentuje štúdium na veľtrhu v Brne. Gaudeamus Brno je najväčší veľtrh pomaturitného vzdelávania v Česku. Veľtrh každý rok navštívi až 28 000 návštevníkov, ktorí aktívne hľadajú ďalšie štúdium po maturite.  Veľtrh poskytuje kompletný prehľad o štúdiu a uchádzači mohli navštíviť aj náš stánok a dozvedieť sa o študijných programoch či študentskom živote na Trenčianskej univerzite.  Informácie o školách mohli záujemcovia získať na prednáškach, kde sa dozvedeli všetko o štúdiu, fakultách, odboroch, vybavení školy i aktivitách, ktoré ponúkajú. S výberov vhodnej školy pomáhali poradcovia a k dispozícii bolo aj kariérne poradenstvo. 

  • Trenčianska univerzita na veľtrhu štúdia a kariéry

    Trenčianska univerzita na veľtrhu štúdia a kariéry

    Minulý týždeň v dňoch 9. – 11. októbra 2018 študenti z našej univerzity prezentovali štúdium na Trenčianskej univerzite na najväčšom medzinárodnom veľtrhu štúdia a kariéry AKADÉMIA & VAPAC. Veľtrh sa uskutočňuje pod záštitou  podpredsedu Európskej komisie, ministra školstva, vedy, výskumu a športu SR a prezidenta Slovenskej rektorskej konferencie. Uchádzači sa mohli dozvedieť informácie o bakalárskych,  magisterských alebo inžinierskych programoch, výmenných programoch, jazykových kurzoch, kurzoch ďalšieho vzdelávania či poradenských službách. Popri výmene informácií od vystavovateľov, organizátor pripravil pre návštevníkov i mnoho ďalších zaujímavých stretnutí, súťaží, ankiet, seminárov, poradenskú činnosť zabezpečovanú psychológmi a odbornými pracovníkmi z oblasti vzdelávania a ľudských zdrojov alebo diskusné fórum. Aktivity pri ktorých naši študenti predstavujú štúdium a zdieľajú informácie o univerzite novým potenciálnym študentom podporuje aj rektor Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne Jozef Habánik.

  • Trenčianska univerzita získala cenu za inováciu roka

    Trenčianska univerzita získala cenu za inováciu roka

    Ďalší vedecko-výskumný tím Trenčianskej univerzity zaznamenal úspech, tentokrát na Slovensku. Po minuloročnom medzinárodnom úspechu, keď univerzita získala projekt v oblasti excelentného výskumu v programe Horizont 2020, prichádza ocenenie trenčianskych vedcov aj u nás na Slovensku za transfer výskumu do praxe a inováciu roka 2018. Centrum vedecko technických informácií SR vyhlásilo aj tento rok súťaž „Cena za transfer technológií na Slovensku 2018". Táto  súťaž hodnotí výsledky vedecko-výskumnej práce vedeckých tímov slovenských univerzít,  rezortných výskumných ústavov a SAV. Odborná porota udeľuje cenu v 3 kategóriách: inovácia, inovátor/inovátorka a pracovisko transferu technológií. Toto významné domáce ocenenie tento rok získal tím vedcov Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne, pod vedením dekanky Fakulty priemyselných technológií, prof. Ing. Dariny Ondrušovej, PhD. Prof. Ondrušová spolu s kolegami, prof. Ing. Marianou Pajtášovou, PhD. a doktorandom  Ing. Ivanom Labajom, vytvorili  pre gumárenský priemysel špeciálnu elastomérnu zmes na báze prírodného kaučuku, v ktorej sú sadze nahradené alternatívnym plnivom z vedľajšieho produktu v energetike. Ide...

  • Univerzita na veľtrhu Gaudeamus Nitra 2018

    Univerzita na veľtrhu Gaudeamus Nitra 2018

    Deň po otvorení nového akademického roka predstavili naši študenti Trenčiansku univerzitu na šiestom ročníku Európskeho veľtrhu pomaturitného a celoživotného vzdelávania Gaudeamus Nitra 26. – 27. 9. 2018. Veľtrh je prevažne určený pre stredoškolákov, ktorí hľadajú ďalšie štúdium po maturite. Získavajú tu prehľad o ponuke štúdia na Slovensku, Česku i v celej Európskej únii. Aj tento rok komunikovali so zástupcami škôl, študentmi a absolventmi. Mohli navštíviť prednášky škôl, či otestovať a zistiť na aké odbory majú predpoklady. Pripravené bolo aj kariérové poradenstvo, kde sa mohli dozvedieť, ako sa po škole uplatnia alebo akým smerom sa vydať v budúcej kariére. Študenti z našej univerzity sa podelili o svoje skúsenosti zo štúdia, mimoškolských aktivít, či študentského života. Možnosti štúdia a informácie čo univerzita ponúka prezentovali aj v rámci sprievodného programu. Rektora Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne Jozefa Habánika teší veľký záujem zo strany uchádzačov o takéto podujatia. Tento rok sme predstavili vynovený dizajn stánku, ale aj nové študijné odbory.   Najbližšie nás čakajú výstavy v Bratislave, Brne, Helsinkách, Kyjeve, Astane či Košiciach.

  • Slávnostné otvorenie akademického roka 2018/2019 na Trenčianskej univerzite Alexandra Dubčeka v Trenčíne

    Slávnostné otvorenie akademického roka 2018/2019 na Trenčianskej univerzite Alexandra Dubčeka v Trenčíne

    Opäť po roku dňa 24. septembra 2018 rektor Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne Jozef Habánik slávnostne zaháji nový akademický rok, tradične v aule univerzity so začiatkom o 10:00 hod. Trenčianska univerzita v posledných rokoch prešla obrovskými pozitívnymi zmenami a rozvojom vedecko-technickej infraštruktúry, čo vytvára nový potenciál pre špičkové štúdium, vedu, výskum a  prostredie, ktoré má motivovať študentov. Ak niekto uvažuje o vysokoškolskom štúdiu, mal by sa zamerať na odbor, ktorý mu neskôr umožní vyberať si z pracovných ponúk tie najlepšie a vybrať si takú školu, ktorá je prepojená s praxou a veľmi rýchlo študenta uvedie do reality. Naša univerzita preto neustále rozvíja a rozširuje spoluprácu s firmami a podnikmi. Situácia na trhu práce ukazuje aj naďalej trend technických, ekonomických a zdravotníckych smerov, čo sú odbory, ktoré je možné u nás študovať. Podľa prieskumov patria naši absolventi k tým žiadaným a vzhľadom na vysokú koncentráciu strojárskeho, automobilového, ale aj sklárskeho priemyslu nachádzajú okamžité uplatnenie aj priamo v regióne. V súlade s modernými trendmi vo vysokoškolskom vzdelávaní pribudla na našej univerzite možnosť cudzojazyčného štúdia vo vybraných...

Трудовые ресурсы и управление персоналом - Inžinier (Ing.) - part-time

Требования к поступающим:

Завершить первый уровень обучения в университете и успешно пройти вступительные испытания.

Условия поступления иностранных студентов аналогичны условиям поступления словацких студентов.

Вступительные испытания представляют собой отбор на основе результатов обучения по программе бакалавриата.

Информация об учебной программе:

Выпускники, обучавшиеся по программе уровня II «Трудовые ресурсы и управление персоналом», смогут создавать концептуальные планы развития трудовых ресурсов и персональные процедуры и программы, способствующие их внедрению. На основе изученных материалов они смогут проводить исследования в сферах трудовых ресурсов и рынка труда с должным творческим подходом и автономией. Выпускники смогут руководить группой по разработке и внедрению их собственных проектов в сфере найма кадров. Предметное содержание программы обучения позволяет выпускникам приобрести теоретические знания развития экономики и общества, сведения о новых стандартах управления, принципах воспроизведения и развития трудовых ресурсов, практических навыках и техниках управления кадрами.

Студенты, обучавшиеся по программе уровня II, приобретут следующие теоретические знания и сведения:

  • о принятии рациональных решений для устранения социоэкономических проблем найма и использования трудовых ресурсов;
  • о правилах и процедурах, применяемых  для разработки и внедрения программ развития человеческого капитала, а также о функциональных моделях рынка труда;
  • о социальных и экономических принципах воспроизведения и развития трудового капитала при новой экономике;
  • о психологических и социологических аспектах, поведении людей в социальных группах и трудовых коллективах;
  • о междисциплинарных аспектах управления, обучения и развития трудовых ресурсов.

Выпускники, обучавшиеся по программе второго уровня «Трудовые ресурсы и управление персоналом», получат практический опыт управления персоналом, узнают о личных действиях и о характере поведения людей, организаций и рабочих групп на рынке труда. Выпускники приобретут следующие навыки:

  • ответственная и профессиональная работа в отделах развития трудовых ресурсов и управления персоналом;
  • способность создавать и применять процедуру управления трудовыми ресурсами и программы развития трудовых ресурсов;
  • способность анализировать и оценивать последствия использования методик управления кадрами;
  • способность решать проблемы при возникновении индивидуальных и групповых конфликтных ситуаций;
  • способность анализировать и оценивать состояние и тенденции развития трудовых ресурсов и управления персоналом;
  • способность ориентироваться в среде, в условиях развития рынка труда, в условиях социального развития населения, в законодательных аспектах трудовых отношений;
  • способность анализировать и оценивать информацию о ситуации и тенденциях на рынке труда;
  • способность творчески применять на практике необходимые теоретические знания;
  • знание методов и техник управления ими;

Выпускники, обучавшиеся по программе второго уровня «Трудовые ресурсы и управление персоналом», смогут:

  • эффективно работать как в роли участника, так и в роли главы группы;
  • отслеживать последние тенденции в сфере работы;
  • оценивать квалификацию, компетентность, навыки и способности людей;
  • организовывать, мотивировать и оценивать работу людей;
  • мотивировать с целью повлиять, посоветовать и поощрить работу людей;
  • влиять на взаимодействие и коммуникацию, а также на взаимоотношения между людьми;
  • выявлять интересы, ожидания и желания людей, а также проявлять заботу о них;
  • нанимать, подбирать и назначать работников согласно требованиям организации;
  • разрабатывать планы создания рабочих мест и программы развития трудовых ресурсов;
  • придерживаться профессиональной этики и правовых норм в работе.

Выпускники, обучавшиеся по программе второго уровня «Трудовые ресурсы и управление персоналом», смогут получить работу в:

  • отделах кадров и отделах по развитию трудовых ресурсов на производстве, в правительственном секторе, в общественном секторе и в некоммерческих организациях;
  • кадровых агентств, образовательной сфере, консультативных и социальных организациях в органах государственного управления и местного самоуправления;
  • некоммерческих организациях (общественных объединениях, некоммерческих фондах, доверительных фондах, благотворительных и религиозных организациях).



C o u r s e
Hours per week1styearNumber of credits  
1stsemester2ndsemester
NT i t l eL/S/LabL/S/Lab
Compulsory courses(P)
41Strategy of Socio-Economic Development2/0/0 4
42Public Relations2/0/0 4
43Economic Sociology2/2/0 5
44Relations in the Workplace2/0/0 4
46Human Resource Management I 2/2/05
47Organizational Culture 2/0/04
48Strategic Management in Foreign Language 1 2 3 2/0/04
49Project Management + Project 2/2/04
Optional courses (PV)
41Economics of Public Sector2/0/0 3
42Economics of Small and Middle-size Businesses0/2/0 3
43Labour and Social Law of the EU2/0/0 3
45Econometrics 0/2/03
46Psychology of Personality 2/2/03
48Introduction to Prognostics 2/0/03
Elective courses(V)
41Managerial Competences and Skills in English 10/2/0 3
42Managerial Competences and Skills in German 20/2/0 3
43Theory of Public Finances2/0/0 3
45International Management in German 2 2/0/03
46International Management in English 1 2/0/03
47Insurance Sector 0/2/03

1 Lectured in English

2 Lectured in German

Lectured in Russian




C o u r s e
Hours per week2ndyearNumber of credits  
3rdsemester4thsemester
NT i t l eL/S/LabL/S/Lab
Compulsory courses(P)
45Scientific Research Methods2/0/0 4
51Human Resource Management II2/2/0 5
52International Labour Market and Employment Policy in Foreign Language 1 2 32/0/0 4
56Recent Trends in Human Resource Management 2/0/05
57Human Resources Education and Development 2/0/04
58Diploma Thesis 0/0/212
Optional courses (PV)
49Social Communication and Etiquette2/00 3
50Financial and Economic Analysis2/2/0 3
44Macroeconomic Decision-making Processes2/0/0 3
55EU Economic Policy Making 2/0/03
56Finances and Currency 2/0/03
47Global Economy 2/0/03
Elective courses(V)
49Inter-cultural Communication2/0/0 3
50Human Resource Management in German 22/0/0 3
47Global Economy 2/0/03
53Marketing management in English 1 0/2/03

1 Lectured in English

2 Lectured in German

Lectured in Russian




C o u r s e
Hours per week3rdyearNumber of credits  
5thsemester6thsemester
NT i t l eL/S/LabL/S/Lab
Compulsory courses(P)
53Organizational Behaviour2/0/0 5
54Financial Management2/0/0 3
55Diploma Seminar0/2/0 2
58Diploma Thesis 0/0/212
Optional courses (PV)
51Economic Policy Making2/0/0 3
52Sociology of Work2/0/0 3
55EU Economic Policy Making 2/0/03
56Finances and Currency 2/0/03
Elective courses(V)
51Project management in English 12/0/0 3
52Economics and History of European Integration in English 12/0/0 3
54Macroeconomic Analysis 2/0/03
State examination courses
1Defence of Diploma Thesis  5
2Economic and Social Aspects of Corporate Human Management  2
3Theoretical and Practical Aspects of Human Resource Management  2

1 Lectured in English

2 Lectured in German

Lectured in Russian


AIS E-learning Webmail Kontakty Strava Knižnica