Facebook Youtube Instagram
  • Týždeň vedy a techniky na Trenčianskej univerzite

    Týždeň vedy a techniky na Trenčianskej univerzite

    Do Týždňa vedy a techniky na Slovensku sa zapojila aj Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčíne a pre všetkých nadšencov vedy a techniky pripravila v rámci Dní vedy a techniky 2018 množstvo prednášok, zaujímavých workshopov, seminárov či exkurzií, ktoré sa uskutočnili v dňoch od 5. do 11. novembra 2018. Zapojili sa všetky fakulty a univerzitné pracoviská Trenčianskej univerzity. Rektor Trenčianskej univerzity Jozef Habánik ocenil aktivitu fakúlt a teší ho, že univerzita predstavila svoju činnosť a aktivity širokej verejnosti a zároveň priblížila vedu a techniku mladým ľuďom. Počas dňa otvorených dverí v centre FunGlass mali študenti jedinečnú šancu vidieť, kde všade a akými spôsobmi sa chémia využíva. Súčasťou podujatia bola prednáška a predvádzanie chemických experimentov a merania na vybraných prístrojoch (ICP spektrometer, elektrónový mikroskop, rontgenový difraktometer,...). Na Fakulte sociálno-ekonomických vzťahov sa uskutočnili prednášky a vedecký workshop. Prednáška riaditeľa Transparency International Slovensko Gabriela Šípoša, M.Phil. bola na tému Ako kontrolovať politikov a úradníkov okolo nás - Moc občana meniť svet. Jej cieľom bolo prezentovať a oboznámiť o...

  • Veľtrh Gaudeamus v Brne

    Veľtrh Gaudeamus v Brne

    Trenčianska univerzita sa aj tento rok pripojila k viac než 300 univerzitám, vysokým školám i ďalším vzdelávacím inštitúciám z Českej republiky a ďalších 17 krajín sveta a prezentuje štúdium na veľtrhu v Brne. Gaudeamus Brno je najväčší veľtrh pomaturitného vzdelávania v Česku. Veľtrh každý rok navštívi až 28 000 návštevníkov, ktorí aktívne hľadajú ďalšie štúdium po maturite.  Veľtrh poskytuje kompletný prehľad o štúdiu a uchádzači mohli navštíviť aj náš stánok a dozvedieť sa o študijných programoch či študentskom živote na Trenčianskej univerzite.  Informácie o školách mohli záujemcovia získať na prednáškach, kde sa dozvedeli všetko o štúdiu, fakultách, odboroch, vybavení školy i aktivitách, ktoré ponúkajú. S výberov vhodnej školy pomáhali poradcovia a k dispozícii bolo aj kariérne poradenstvo. 

  • Trenčianska univerzita na veľtrhu štúdia a kariéry

    Trenčianska univerzita na veľtrhu štúdia a kariéry

    Minulý týždeň v dňoch 9. – 11. októbra 2018 študenti z našej univerzity prezentovali štúdium na Trenčianskej univerzite na najväčšom medzinárodnom veľtrhu štúdia a kariéry AKADÉMIA & VAPAC. Veľtrh sa uskutočňuje pod záštitou  podpredsedu Európskej komisie, ministra školstva, vedy, výskumu a športu SR a prezidenta Slovenskej rektorskej konferencie. Uchádzači sa mohli dozvedieť informácie o bakalárskych,  magisterských alebo inžinierskych programoch, výmenných programoch, jazykových kurzoch, kurzoch ďalšieho vzdelávania či poradenských službách. Popri výmene informácií od vystavovateľov, organizátor pripravil pre návštevníkov i mnoho ďalších zaujímavých stretnutí, súťaží, ankiet, seminárov, poradenskú činnosť zabezpečovanú psychológmi a odbornými pracovníkmi z oblasti vzdelávania a ľudských zdrojov alebo diskusné fórum. Aktivity pri ktorých naši študenti predstavujú štúdium a zdieľajú informácie o univerzite novým potenciálnym študentom podporuje aj rektor Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne Jozef Habánik.

  • Trenčianska univerzita získala cenu za inováciu roka

    Trenčianska univerzita získala cenu za inováciu roka

    Ďalší vedecko-výskumný tím Trenčianskej univerzity zaznamenal úspech, tentokrát na Slovensku. Po minuloročnom medzinárodnom úspechu, keď univerzita získala projekt v oblasti excelentného výskumu v programe Horizont 2020, prichádza ocenenie trenčianskych vedcov aj u nás na Slovensku za transfer výskumu do praxe a inováciu roka 2018. Centrum vedecko technických informácií SR vyhlásilo aj tento rok súťaž „Cena za transfer technológií na Slovensku 2018". Táto  súťaž hodnotí výsledky vedecko-výskumnej práce vedeckých tímov slovenských univerzít,  rezortných výskumných ústavov a SAV. Odborná porota udeľuje cenu v 3 kategóriách: inovácia, inovátor/inovátorka a pracovisko transferu technológií. Toto významné domáce ocenenie tento rok získal tím vedcov Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne, pod vedením dekanky Fakulty priemyselných technológií, prof. Ing. Dariny Ondrušovej, PhD. Prof. Ondrušová spolu s kolegami, prof. Ing. Marianou Pajtášovou, PhD. a doktorandom  Ing. Ivanom Labajom, vytvorili  pre gumárenský priemysel špeciálnu elastomérnu zmes na báze prírodného kaučuku, v ktorej sú sadze nahradené alternatívnym plnivom z vedľajšieho produktu v energetike. Ide...

  • Univerzita na veľtrhu Gaudeamus Nitra 2018

    Univerzita na veľtrhu Gaudeamus Nitra 2018

    Deň po otvorení nového akademického roka predstavili naši študenti Trenčiansku univerzitu na šiestom ročníku Európskeho veľtrhu pomaturitného a celoživotného vzdelávania Gaudeamus Nitra 26. – 27. 9. 2018. Veľtrh je prevažne určený pre stredoškolákov, ktorí hľadajú ďalšie štúdium po maturite. Získavajú tu prehľad o ponuke štúdia na Slovensku, Česku i v celej Európskej únii. Aj tento rok komunikovali so zástupcami škôl, študentmi a absolventmi. Mohli navštíviť prednášky škôl, či otestovať a zistiť na aké odbory majú predpoklady. Pripravené bolo aj kariérové poradenstvo, kde sa mohli dozvedieť, ako sa po škole uplatnia alebo akým smerom sa vydať v budúcej kariére. Študenti z našej univerzity sa podelili o svoje skúsenosti zo štúdia, mimoškolských aktivít, či študentského života. Možnosti štúdia a informácie čo univerzita ponúka prezentovali aj v rámci sprievodného programu. Rektora Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne Jozefa Habánika teší veľký záujem zo strany uchádzačov o takéto podujatia. Tento rok sme predstavili vynovený dizajn stánku, ale aj nové študijné odbory.   Najbližšie nás čakajú výstavy v Bratislave, Brne, Helsinkách, Kyjeve, Astane či Košiciach.

Народное здравоохранение - Bakalár (Bc.) - full-time

Требования к поступающим:

Наличие среднего образования является основным требованием к поступающим . Другим требованием является успешная сдача вступительных экзаменов – тест по биологии в рамках программы средней школы.

Информация об учебной программе:

Выпускник-бакалавр, обучавшийся по программе «Народное здравоохранение», является квалифицированным специалистом сферы здравоохранения с широким профессиональным профилем, способным самостоятельно работать в сфере поддержания и охраны здоровья и первичной профилактики, осуществлять государственный медицинский надзор за условиями труда и быта населения и охраной здоровья, заниматься формированием и охраной здорового образа жизни детей и подростков, условиями на рабочих местах, где имеются источники ионизирующего облучения, осуществлять эпидемиологический надзор и предпринимать соответствующие профессиональные действия, осуществлять деятельность согласно принципам и концепциям государственной политики здравоохранения, а также принимать участие в процессе выполнения задач, поставленных программами укрепления здоровья и медико-образовательными проектами.

Помимо работы в сети региональных органов здравоохранения, выпускник-бакалавр, обучавшийся по программе «Народное здравоохранение», также сможет работать в службах профессиональной медицины, в учреждениях, предоставляющих услуги медицинского и профилактического ухода, в качестве специалиста в сфере больничной эпидемиологии, в сфере охраны здоровья работников, но также и в административно-территориальных образованиях высшего уровня; в страховых компаниях или в подразделениях разрешающих органов, подразделениях местных органов власти в сфере развития здравоохранения (разработка и внедрение программ активной профилактики трансмиссивных и нетрансмиссивных заболеваний, таких как программы «Здоровый город», «Здоровые школы» и «Здоровые рабочие места». Выпускник также будет обладать способностью использовать эпидемиологические методы работы, что позволит ему работать по специальности в фармацевтических компаниях. Выпускник обладает предпосылками для продолжения образования в университете или в рамках специализированного и непрерывного образования .


SubjectNumber of hours per week/ Weekly hours1stYearNumber of credits
winter semestersummer semester
NumberTitleL/S/PCourse completionL/S/PCourse completion
Compulsory subject 
1Anatomy I.2/0/0C  3
2Chemistry2/0/0C  3
3Biology for Public Health1/0/0E  3
4Microbiology I.1/0/0C  2
5Biophysics, Radiology and Nuclear Medicine1/0/0E  3
6Ethics and Philosophy in Health1/0/0E  2
7Education and Health Promotion1/0/0E  3
8Fundamentals of Nursing I.0/2/2**C  2
9Health Protection2/0/0E  2
10Latin Language0/2/0C  2
11Information Technology0/2/0C  2
11Anatomy II.  2/0/0E3
12Biochemistry  2/0/0E3
13Microbiology II.  1/0/0E3
14Fundamentals of Nursing II.  0/2/2**E3
15Psychology  1/0/0C2
16Fundamentals of Public Health  2/0/0C2
17Fundamentals of Communication in Public Health  1/1/0E2
18Human Ecology  1/0/0C2
19Demography and Health Statistics  0/1/0C2
20Continuous Professional Practice I.  200*C5
Compulsory optional subject    C
1English Language I.0/2/0C C2
2Physical Education and Physical Activities I.0/2/0C C1
3English Language I.  0/2/0C2
4Physical Education and Physical Activities II.  0/2/0C1
Optional subject     
1Physical Education I.10*/30*/0   1
2Physical Education II.  10*/30*/0 1
Explanation: * -number of hours per semester;** -supervised practical output; L - Lectur; S - Seminar; P - Practice

The centre of supervised practical output is to deepen theoretical knowledge and acquired practical skills by the realisation of trained  procedures of lectures and practical exercises from the course under natural conditions.Supervised practical outputin subjects:Fundamentals of Nursing I., Fundamentals of Nursing II.

Non-contact hours: –150 hours per semester infludes self-study using literature printed and electronic study materials
 
Total hours11/10/0/2** (T 273, P 0, 26**)10/8/0/200*/2** (T 234, P 200, 26**)
Exams55
Credits87

SubjectNumber of hours per week/ Weekly hours2ndYearNumber of credits
winter semestersummer semester
NumberTitleL/S/PCourse completionL/S/PCourse completion
Compulsory subject 
1Methodology of Hygiene and  Epidemiology1/2/2**E  3
2Epidemiology of Noncommunicable Diseases2/0/2**E  3
3Food Hygiene I.2/1/2**C  2
4Environmental Health I.2/1/2**C  2
5Applied Research in Public Health I.1/0/0C  3
6Physiology1/0/0E  2
7First Aid1/2/0E  4
8The Basics of Prevention2/0/0C  2
9Principles of Clinical Medicine I.2/0/0C  2
10Basics of health policy1/0/0C  2
11Professional Practice I.0/0/14C  3
12Continuous Professional Practice II.0/0/200*C  2
13Epidemiology of Infectious Diseases  2/2/2**E3
14Environmental Health II.  2/1/2**E2
15Food Hygiene II.  2/1/2**E2
16Health at Work I.  2/2/2**C2
17Infectious Diseases and Tropical Medicine  2/0/0C2
18Principles of Clinical Medicine II.  2/0/0E2
19Pathological Anatomy  1/0/0E2
20Pathophysiology  1/0/0E2
21Applied Research in Public Health II.  0/1/2**C3
22Introduction to Final Essay  1/0/0C1
23National Public Health Surveillance  1/1/2**C2
24Professional Practice II.  0/0/14C3
25Continuous Professional Practice III.  200*C4
Compulsory optional subject     
1Sign Language  I.0/2/0C  1
2Physical Education III.0/2/0C  1
3English for Non-Medical Professions I.0/1/0C  1
4Fundamentals  of Basal Stimulation I.0/1/0C  1
5History of Health Care  1/0/0C1
6Sign Language  II.  0/2/0C1
7Physical Education IV.  0/2/0C1
8English for Non-Medical Professions II.  0/1/0C1
9Fundamentals  of Basal Stimulation II.  0/1/0C1
Explanation: * -number of hours per semester;** -supervised practical output; L - Lectur; S - Seminar; P - Practice

The centre of supervised practical output is to deepen theoretical knowledge and acquired practical skills by the realisation of trained  procedures of lectures and practical exercises from the course under natural conditions.Supervised practical outputin subjects:Methodology of Hygiene and  Epidemiology, Epidemiology of Noncommunicable Diseases, Food Hygiene I., Environmental Health I., Epidemiology of Infectious Diseases, Environmental Health II., Food Hygiene II., Health at Work I., Applied Research in Public Health II.,National Public Health Surveillance.Non-contact hours: –150 hours per semester infludes self-study using literature printed and electronic study materials  

Total hours15/6/14/200*/8** (T 273, P 382, 104**)16/8/14/200*/12** (T 312, P 382, 156**)
Exams46
Credits78


Subject
Number of hours per week/ Weekly hours3rdYearNumber of credits
winter semestersummer semester
numberTitleL/S/PCourse completionL/S/PCourse completion
Compulsory subject 
1Health at Work I.1/2/2**E  2
2Occupational Medicine1/0/0E  3
3Hygiene of Children and Youth2/1/2**E  3
4Laboratory Methods in Microbiology0/2/2**E  3
5Hospital Hygiene2/1/2**E  3
6Basis of Management1/0/0E  2
7Basics of Economics1/0/0C  1
8The Examination Methods in Education and the Promotion of Health0/2/2**C  2
9Law and Legislation in Health Care1/0/0C  2
10Bachelor Thesis Seminar I.0/1/5**C  3
11Professional Practice III.0/0/14C  3
12Continuous Professional Practice IV.190*C  3
13Alimentation in Prevention of Diseases of Affluence  1/0/0E2
14Objectification of Factors – Living and Working Environment  1/2/0E3
15Vaccinology  2/0/0E2
16Disaster Medicine  1/0/0E2
17Social Determinants of Health  1/0/0C1
18Professional Practice IV.  0/0/13C3
19Bachelor Thesis Seminar II.  0/1/10**C3
Optional subject     
1Sign Language  I.0/2/0C  1
2Physical Education V.0/2/0C  1
3Working with Specialised Texts in English I.0/1/0C  1
4Fundamentals  of Basal Stimulation I.0/1/0C  1
5Sign Language  II.  0/2/0C1
6Physical Education VI.  0/2/0C1
7Working with Specialised Texts in English II.  0/1/0C1
8Fundamentals  of Basal Stimulation II.  0/1/0C1
 
Explanation: * -number of hours per semester;** -supervised practical output; L - Lectur; S - Seminar; P - Practice
The centre of supervised practical output is to deepen theoretical knowledge and acquired practical skills by the realisation of trained  procedures of lectures and practical exercises from the course under natural conditions.Supervised practical outputin subjects:Health at Work I., Hygiene of Children and Youth, Laboratory Methods in Microbiology, Hospital Hygiene,The Examination Methods in Education and the Promotion of Health,Bachelor Thesis Seminar I., Bachelor Thesis Seminar II.Non-contact hours: –150 hours per semester infludes self-study using literature printed and electronic study materials  
Total hours10/9/14/190*/15** (T 247, P 372, 195**)6/4/13/0*/10** (T 130, P 169, 130**)
Exams64
Credits63

  State exams:   The Bachelor´s Thesis Defence - 4 creditsPractice examination:Situation Models in Public Health – 4 credits Oral examination: Epidemiology - 2 credits Environmental Health and Health at Work - 2 credits National Public Health Surveillance - 2 credits

 Theoretical subjectPractice**
1styear50720052
2ndyear585764260
3rdyear377541325
Total14691505637
2974637
Self-study150 hours/semester (900 hours/self-study)
Total Credits4511
 Compulsory subjectsCompulsory Optional Subjects/optional coursesCoursesPractice
TotalcoreTotalcoreNumber%Number%
1styear544464445
2ndyear6057005712
3rdyear463600369
State exams141400144
Total1741516415183,9 %3016,67

AIS E-learning Webmail Kontakty Strava Knižnica