Facebook Youtube Instagram
  • Veľtrh Gaudeamus v Brne

    Veľtrh Gaudeamus v Brne

    Trenčianska univerzita sa aj tento rok pripojila k viac než 300 univerzitám, vysokým školám i ďalším vzdelávacím inštitúciám z Českej republiky a ďalších 17 krajín sveta a prezentuje štúdium na veľtrhu v Brne. Gaudeamus Brno je najväčší veľtrh pomaturitného vzdelávania v Česku. Veľtrh každý rok navštívi až 28 000 návštevníkov, ktorí aktívne hľadajú ďalšie štúdium po maturite.  Veľtrh poskytuje kompletný prehľad o štúdiu a uchádzači mohli navštíviť aj náš stánok a dozvedieť sa o študijných programoch či študentskom živote na Trenčianskej univerzite.  Informácie o školách mohli záujemcovia získať na prednáškach, kde sa dozvedeli všetko o štúdiu, fakultách, odboroch, vybavení školy i aktivitách, ktoré ponúkajú. S výberov vhodnej školy pomáhali poradcovia a k dispozícii bolo aj kariérne poradenstvo. 

  • Trenčianska univerzita na veľtrhu štúdia a kariéry

    Trenčianska univerzita na veľtrhu štúdia a kariéry

    Minulý týždeň v dňoch 9. – 11. októbra 2018 študenti z našej univerzity prezentovali štúdium na Trenčianskej univerzite na najväčšom medzinárodnom veľtrhu štúdia a kariéry AKADÉMIA & VAPAC. Veľtrh sa uskutočňuje pod záštitou  podpredsedu Európskej komisie, ministra školstva, vedy, výskumu a športu SR a prezidenta Slovenskej rektorskej konferencie. Uchádzači sa mohli dozvedieť informácie o bakalárskych,  magisterských alebo inžinierskych programoch, výmenných programoch, jazykových kurzoch, kurzoch ďalšieho vzdelávania či poradenských službách. Popri výmene informácií od vystavovateľov, organizátor pripravil pre návštevníkov i mnoho ďalších zaujímavých stretnutí, súťaží, ankiet, seminárov, poradenskú činnosť zabezpečovanú psychológmi a odbornými pracovníkmi z oblasti vzdelávania a ľudských zdrojov alebo diskusné fórum. Aktivity pri ktorých naši študenti predstavujú štúdium a zdieľajú informácie o univerzite novým potenciálnym študentom podporuje aj rektor Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne Jozef Habánik.

  • Trenčianska univerzita získala cenu za inováciu roka

    Trenčianska univerzita získala cenu za inováciu roka

    Ďalší vedecko-výskumný tím Trenčianskej univerzity zaznamenal úspech, tentokrát na Slovensku. Po minuloročnom medzinárodnom úspechu, keď univerzita získala projekt v oblasti excelentného výskumu v programe Horizont 2020, prichádza ocenenie trenčianskych vedcov aj u nás na Slovensku za transfer výskumu do praxe a inováciu roka 2018. Centrum vedecko technických informácií SR vyhlásilo aj tento rok súťaž „Cena za transfer technológií na Slovensku 2018". Táto  súťaž hodnotí výsledky vedecko-výskumnej práce vedeckých tímov slovenských univerzít,  rezortných výskumných ústavov a SAV. Odborná porota udeľuje cenu v 3 kategóriách: inovácia, inovátor/inovátorka a pracovisko transferu technológií. Toto významné domáce ocenenie tento rok získal tím vedcov Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne, pod vedením dekanky Fakulty priemyselných technológií, prof. Ing. Dariny Ondrušovej, PhD. Prof. Ondrušová spolu s kolegami, prof. Ing. Marianou Pajtášovou, PhD. a doktorandom  Ing. Ivanom Labajom, vytvorili  pre gumárenský priemysel špeciálnu elastomérnu zmes na báze prírodného kaučuku, v ktorej sú sadze nahradené alternatívnym plnivom z vedľajšieho produktu v energetike. Ide...

  • Univerzita na veľtrhu Gaudeamus Nitra 2018

    Univerzita na veľtrhu Gaudeamus Nitra 2018

    Deň po otvorení nového akademického roka predstavili naši študenti Trenčiansku univerzitu na šiestom ročníku Európskeho veľtrhu pomaturitného a celoživotného vzdelávania Gaudeamus Nitra 26. – 27. 9. 2018. Veľtrh je prevažne určený pre stredoškolákov, ktorí hľadajú ďalšie štúdium po maturite. Získavajú tu prehľad o ponuke štúdia na Slovensku, Česku i v celej Európskej únii. Aj tento rok komunikovali so zástupcami škôl, študentmi a absolventmi. Mohli navštíviť prednášky škôl, či otestovať a zistiť na aké odbory majú predpoklady. Pripravené bolo aj kariérové poradenstvo, kde sa mohli dozvedieť, ako sa po škole uplatnia alebo akým smerom sa vydať v budúcej kariére. Študenti z našej univerzity sa podelili o svoje skúsenosti zo štúdia, mimoškolských aktivít, či študentského života. Možnosti štúdia a informácie čo univerzita ponúka prezentovali aj v rámci sprievodného programu. Rektora Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne Jozefa Habánika teší veľký záujem zo strany uchádzačov o takéto podujatia. Tento rok sme predstavili vynovený dizajn stánku, ale aj nové študijné odbory.   Najbližšie nás čakajú výstavy v Bratislave, Brne, Helsinkách, Kyjeve, Astane či Košiciach.

  • Slávnostné otvorenie akademického roka 2018/2019 na Trenčianskej univerzite Alexandra Dubčeka v Trenčíne

    Slávnostné otvorenie akademického roka 2018/2019 na Trenčianskej univerzite Alexandra Dubčeka v Trenčíne

    Opäť po roku dňa 24. septembra 2018 rektor Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne Jozef Habánik slávnostne zaháji nový akademický rok, tradične v aule univerzity so začiatkom o 10:00 hod. Trenčianska univerzita v posledných rokoch prešla obrovskými pozitívnymi zmenami a rozvojom vedecko-technickej infraštruktúry, čo vytvára nový potenciál pre špičkové štúdium, vedu, výskum a  prostredie, ktoré má motivovať študentov. Ak niekto uvažuje o vysokoškolskom štúdiu, mal by sa zamerať na odbor, ktorý mu neskôr umožní vyberať si z pracovných ponúk tie najlepšie a vybrať si takú školu, ktorá je prepojená s praxou a veľmi rýchlo študenta uvedie do reality. Naša univerzita preto neustále rozvíja a rozširuje spoluprácu s firmami a podnikmi. Situácia na trhu práce ukazuje aj naďalej trend technických, ekonomických a zdravotníckych smerov, čo sú odbory, ktoré je možné u nás študovať. Podľa prieskumov patria naši absolventi k tým žiadaným a vzhľadom na vysokú koncentráciu strojárskeho, automobilového, ale aj sklárskeho priemyslu nachádzajú okamžité uplatnenie aj priamo v regióne. V súlade s modernými trendmi vo vysokoškolskom vzdelávaní pribudla na našej univerzite možnosť cudzojazyčného štúdia vo vybraných...

Ljudski resursi i upravljanje kadrovima – Philosophiae doctor (PhD.) - full-time

Uslovi za prijem:

Osnovni uslov za prijem na doktorske studije nivoa III studijskog programa "Ljudski resursi i upravljanje kadrovima" je završetak studijskog programa nivoa II univerzitetskih studija u okviru studije 3.3.14 Ljudski resursi i upravljanje kadrovima ili diploma na nekog studija nivoa II iz sistema studijskih programa 3.3 Ekonomija i menadžment.

Kandidati se biraju na osnovu rezultata prijemnog intervjua pred komisijom za prijem, prema kandidatovom pokazanom znanju iz oblasti studiranja, kao i sposobnosti kandidata da komisiji za prijem obrazloži sadržaj, metode rešenja, strukturu i očekivane rezultate izabrane disertacije. Komisija za prijem će izabrati kandidate koji će se najbolje plasirati za studiranje studija nivoa III.

Dio intervjua za prijem je predstavljanje komisiji za prijem pripremljenog projekta disertacije (oko 15 stranica sa 1 stranicom anotacija na nekom svetskom jeziku) i naučna rasprava u skladu sa zadatim tezama na temu studijskog programa Ljudski resursi i upravljanje kadrovima.

Informacije o studijskom programu:

Profil diplomca studijskog programa Ljudski resursi i upravljanje kadrovima nivoa III u oblasti studiranja 3.3.14 Ljudski resursi i upravljanje kadrovima nastalo je na bazi stručnosti i znanja iz oblasti upravljanja ljudskim resursima i kadrovima. Diplomci stiču znanje o trenutnom stanju naučnih dostignuća u teoriji i praksi upravljanja ljudskim resursima i kadrovima, koji se zasnivaju na sopstvenom naučnom istraživanju i samostalnom kreativnom radu. Diplomac je u stanju samostalno da radi, ispituje, identifikuje, analizira i specificira probleme u teoriji i praksi upravljanja ljudskim resursima i upravljanja kadrovima, traži i primenjuje adekvatne načine za njihovo rešavanje. Diplomac ima sveobuhvatna, duboka i specifična znanja o upravljanju ljudskim resursima i radu u oblasti rada sa kadrovima, diplomci poštuju naučne metode istraživanja. Diplomac je u stanju da razvije relevantna znanja o procesima upravljanja i da stvori nova znanja o upravljanju ljudskim resursima i upravljanju ljudskim potencijalima kroz naučni rad. Diplomac je takođe u stanju da izgradi efikasne sisteme upravljanja ljudskim resursima u velikim organizacijama. Diplomac će steći preduslove za primenu u oblasti istraživanja, razvoja i upravljanja ljudskim resursima u obrazovnim, savetodavnim, kadrovskim, kadrovskim savetodavnim odsecima i podružnicama proizvodnih organizacija, jedinica državne uprave i samouprave. Pored toga, diplomci su u stanju da ostanu u kontaktu sa savremenim razvojnim trendovima u oblasti istraživanja, upravljanja i razvoja ljudskih resursa i da napreduju u svojem profesionalnom razvoju.

 

Diplomci studija 3.3.14 Ljudski resursi i upravljanje kadrovima nivoa III  stiču:

·         Metodologiju i metode naučnog rada,

·         Sposobnost istraživanja, analize i stvaranja novog znanja,

·         Sposobnost primene teorijskog znanja u praktičnom radu,

·         Sposobnost da prezentuju i orazlože rezultate svog rada na stranom jeziku.

Diplomci se mogu uposliti na pozicijama naučnika na univerzitetima, u naučno-istraživačkim institucijama, na mestima višeg menadžmenta proizvodnih preduzeća i državnih, javnih i drugih organizacija.


1st academic year – the 3rd degree of study (PhD. degree)

S U B J E C T Hours/Weekly Credits
Winter Term Summer Term
No. Name L/S Exam L/S Exam
Compulsory courses  
1 Microeconomic and Macroeconomic Theories 2/2 x     10
2 Strategic Human Resource Management 2/2 x     10
3 Methodology of Scientific Work 2/2 x     10
4 Presenting Scientific Research in a foreign language 2/2 x     5
5 Managerial Economics     2/2 x 10
Compulsory optional courses
6 Compulsory optional course  I.     2/2 x 5
7 Compulsory optional course  II.     2/2 x 5
Compulsory optional courses
1 Trends in the Labour Market  and Employment Strategy Development
2 Human Resources Education and Development
3 Personnel Cost Management in an Organization
4 Change Management
5 Social and Psychological Aspects in Personnel Management
6 Strategic Management in Organizations
7 Managerial Communication
8 Quantitative Analyses in Personnel Management

  2nd academic year – the 3rd degree of study (PhD. degree)

S U B J E C T Hours/Weekly Credits
Winter Term Summer Term
No. Name L/S Exam L/S Exam
Compulsory courses  
8 Dissertation Examination   x 15

  3rd academic year – the 3rd degree of study (PhD. degree)  

S U B J E C T Hours/Weekly Credits
Winter Term Summer Term
No. Name L/S Exam L/S Exam
Compulsory courses  
8 Defense of the dissertation   x 10

AIS E-learning Webmail Kontakty Strava Knižnica