Facebook Youtube Instagram
  • Veľtrh Gaudeamus v Brne

    Veľtrh Gaudeamus v Brne

    Trenčianska univerzita sa aj tento rok pripojila k viac než 300 univerzitám, vysokým školám i ďalším vzdelávacím inštitúciám z Českej republiky a ďalších 17 krajín sveta a prezentuje štúdium na veľtrhu v Brne. Gaudeamus Brno je najväčší veľtrh pomaturitného vzdelávania v Česku. Veľtrh každý rok navštívi až 28 000 návštevníkov, ktorí aktívne hľadajú ďalšie štúdium po maturite.  Veľtrh poskytuje kompletný prehľad o štúdiu a uchádzači mohli navštíviť aj náš stánok a dozvedieť sa o študijných programoch či študentskom živote na Trenčianskej univerzite.  Informácie o školách mohli záujemcovia získať na prednáškach, kde sa dozvedeli všetko o štúdiu, fakultách, odboroch, vybavení školy i aktivitách, ktoré ponúkajú. S výberov vhodnej školy pomáhali poradcovia a k dispozícii bolo aj kariérne poradenstvo. 

  • Trenčianska univerzita na veľtrhu štúdia a kariéry

    Trenčianska univerzita na veľtrhu štúdia a kariéry

    Minulý týždeň v dňoch 9. – 11. októbra 2018 študenti z našej univerzity prezentovali štúdium na Trenčianskej univerzite na najväčšom medzinárodnom veľtrhu štúdia a kariéry AKADÉMIA & VAPAC. Veľtrh sa uskutočňuje pod záštitou  podpredsedu Európskej komisie, ministra školstva, vedy, výskumu a športu SR a prezidenta Slovenskej rektorskej konferencie. Uchádzači sa mohli dozvedieť informácie o bakalárskych,  magisterských alebo inžinierskych programoch, výmenných programoch, jazykových kurzoch, kurzoch ďalšieho vzdelávania či poradenských službách. Popri výmene informácií od vystavovateľov, organizátor pripravil pre návštevníkov i mnoho ďalších zaujímavých stretnutí, súťaží, ankiet, seminárov, poradenskú činnosť zabezpečovanú psychológmi a odbornými pracovníkmi z oblasti vzdelávania a ľudských zdrojov alebo diskusné fórum. Aktivity pri ktorých naši študenti predstavujú štúdium a zdieľajú informácie o univerzite novým potenciálnym študentom podporuje aj rektor Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne Jozef Habánik.

  • Trenčianska univerzita získala cenu za inováciu roka

    Trenčianska univerzita získala cenu za inováciu roka

    Ďalší vedecko-výskumný tím Trenčianskej univerzity zaznamenal úspech, tentokrát na Slovensku. Po minuloročnom medzinárodnom úspechu, keď univerzita získala projekt v oblasti excelentného výskumu v programe Horizont 2020, prichádza ocenenie trenčianskych vedcov aj u nás na Slovensku za transfer výskumu do praxe a inováciu roka 2018. Centrum vedecko technických informácií SR vyhlásilo aj tento rok súťaž „Cena za transfer technológií na Slovensku 2018". Táto  súťaž hodnotí výsledky vedecko-výskumnej práce vedeckých tímov slovenských univerzít,  rezortných výskumných ústavov a SAV. Odborná porota udeľuje cenu v 3 kategóriách: inovácia, inovátor/inovátorka a pracovisko transferu technológií. Toto významné domáce ocenenie tento rok získal tím vedcov Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne, pod vedením dekanky Fakulty priemyselných technológií, prof. Ing. Dariny Ondrušovej, PhD. Prof. Ondrušová spolu s kolegami, prof. Ing. Marianou Pajtášovou, PhD. a doktorandom  Ing. Ivanom Labajom, vytvorili  pre gumárenský priemysel špeciálnu elastomérnu zmes na báze prírodného kaučuku, v ktorej sú sadze nahradené alternatívnym plnivom z vedľajšieho produktu v energetike. Ide...

  • Univerzita na veľtrhu Gaudeamus Nitra 2018

    Univerzita na veľtrhu Gaudeamus Nitra 2018

    Deň po otvorení nového akademického roka predstavili naši študenti Trenčiansku univerzitu na šiestom ročníku Európskeho veľtrhu pomaturitného a celoživotného vzdelávania Gaudeamus Nitra 26. – 27. 9. 2018. Veľtrh je prevažne určený pre stredoškolákov, ktorí hľadajú ďalšie štúdium po maturite. Získavajú tu prehľad o ponuke štúdia na Slovensku, Česku i v celej Európskej únii. Aj tento rok komunikovali so zástupcami škôl, študentmi a absolventmi. Mohli navštíviť prednášky škôl, či otestovať a zistiť na aké odbory majú predpoklady. Pripravené bolo aj kariérové poradenstvo, kde sa mohli dozvedieť, ako sa po škole uplatnia alebo akým smerom sa vydať v budúcej kariére. Študenti z našej univerzity sa podelili o svoje skúsenosti zo štúdia, mimoškolských aktivít, či študentského života. Možnosti štúdia a informácie čo univerzita ponúka prezentovali aj v rámci sprievodného programu. Rektora Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne Jozefa Habánika teší veľký záujem zo strany uchádzačov o takéto podujatia. Tento rok sme predstavili vynovený dizajn stánku, ale aj nové študijné odbory.   Najbližšie nás čakajú výstavy v Bratislave, Brne, Helsinkách, Kyjeve, Astane či Košiciach.

  • Slávnostné otvorenie akademického roka 2018/2019 na Trenčianskej univerzite Alexandra Dubčeka v Trenčíne

    Slávnostné otvorenie akademického roka 2018/2019 na Trenčianskej univerzite Alexandra Dubčeka v Trenčíne

    Opäť po roku dňa 24. septembra 2018 rektor Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne Jozef Habánik slávnostne zaháji nový akademický rok, tradične v aule univerzity so začiatkom o 10:00 hod. Trenčianska univerzita v posledných rokoch prešla obrovskými pozitívnymi zmenami a rozvojom vedecko-technickej infraštruktúry, čo vytvára nový potenciál pre špičkové štúdium, vedu, výskum a  prostredie, ktoré má motivovať študentov. Ak niekto uvažuje o vysokoškolskom štúdiu, mal by sa zamerať na odbor, ktorý mu neskôr umožní vyberať si z pracovných ponúk tie najlepšie a vybrať si takú školu, ktorá je prepojená s praxou a veľmi rýchlo študenta uvedie do reality. Naša univerzita preto neustále rozvíja a rozširuje spoluprácu s firmami a podnikmi. Situácia na trhu práce ukazuje aj naďalej trend technických, ekonomických a zdravotníckych smerov, čo sú odbory, ktoré je možné u nás študovať. Podľa prieskumov patria naši absolventi k tým žiadaným a vzhľadom na vysokú koncentráciu strojárskeho, automobilového, ale aj sklárskeho priemyslu nachádzajú okamžité uplatnenie aj priamo v regióne. V súlade s modernými trendmi vo vysokoškolskom vzdelávaní pribudla na našej univerzite možnosť cudzojazyčného štúdia vo vybraných...

Ljudski resursi i upravljanje kadrovima - Inžinier (Ing.) - part-time

Uslovi za prijem:

Završeni prvi nivo univerzitetske studije i uspešan postupak prijema.

Uslovi za strane studente su identični uslovima za slovačke studente.

Postupak prijema se vrši putem selekcijskog postupka na osnovu rezultata studija u bačelor studijama.

Informacije o studijskom programu:

Diplomci drugog nivoa studijskog programa „Ljudski resursi i upravljanje kadrovima“ mogu stvoriti konceptualne razvojne programe u oblasti ljudskih resursa i personalnih politika i programa kojima se osigurava njihovo sprovođenje. Naučene lekcije omogućavaju im da sprovode ankete u oblasti ljudskih resursa i tržišta rada, sa razumnim stepenom kreativnosti i autonomije. Diplomci su u stanju da upravljaju timom u cilju stvaranja i sprovođenja sopstvenih projekata u oblasti zapošljavanja. Sadržaj predmeta studijskog programa omogućava diplomcima da steknu teorijska znanja o razvoju privrede i društva, o novim trendovima upravljanja, principima reprodukcije i razvoja ljudskih resursa, praksi i tehnikama upravljanja ljudima.

Specifičnosti studijskog programa drugog stepena omogućavaju diplomcima da steknu teorijska znanja i uvide:

  • O racionalnim rešenjima socio-ekonomskih problema prakse zapošljavanja i angažmana osoblja;
  • U pravila i procedure za uspostavljanje i implementaciju programa za razvoj ljudskog kapitala i funkcionalnih modela tržišta rada;
  • O socijalnim i ekonomskim principima reprodukcije i razvoja ljudskog kapitala u novoj privredi;
  • Psihologiju i sociologiju ljudskog ponašanja u društvenim grupama i radnim timovima;
  • Interdisciplinarne aspekte upravljanja ljudskim resursima, obuke i razvoja.

Studijski program ljudskih resursa i upravljanja kadrovima nivoa II pruža studentima praktično iskustvo upravljanja ljudskim resursima, ličnih akcija i ponašanja ljudi, organizacija i radnih grupa na tržištu rada. Diplomac stiče sledeće veštine:

  • Odgovornog i stručnog rada u odeljenjima za razvoj ljudskih resursa i upravljanju personalom;
  • Kreiranja i implementacije politike upravljanja ljudskim resursima i programima razvoja ljudskih resursa;
  • Analizirati i procijeniti posljedice praksi koje se primjenjuju u upravljanju ljudima;
  • Rešavanje situacija konflikta pojedinaca i grupa;
  • Analizirati i vrednovati stanje i trendove u razvoju ljudskih resursa i u upravljanju personalom;
  • Orijentisanja u okruženju, u evoluciji tržišta rada, u socijalnom razvoju stanovništva i u zakonodavnim aspektima radnih odnosa;
  • Analize i vrednovanja stanja i trendova na tržištu rada;
  • Kreativne primene stečenog teorijskog znanja u praksi;
  • Metode i tehnike u njihovom upravljanju.

Diplomci studija ljudskih resursa i upravljanja kadrovima nivoa II su sposobni:

  • Efektivno raditi i kao član i kao šef tima,
  • Biti i u toku sa najnovijim trendovima znanja,
  • Procenjivanti kvalitete, stručnosti, veština i sposobnosti ljudi,
  • Organizovati, motivisati i vrednovati rad ljudi,
  • Motivisati da bi uticali na ljude, vodili ih i nagrađivali,
  • Uticati na interakciju i komunikaciju i odnose između ljudi,
  • Proučavati interese, pasije i želje ljudi i pokazati brigu,
  • Regrutovati, odabirati i raspoređivati personal u skladu sa potrebama organizacije;
  • Stvaranti planove za otvaranje novih radnih mesta i programe razvoja ljudskih resursa,
  • pridržavati se profesionalne etike i pravnih standarda u radu.

Diplomci studija ljudskih resursa i upravljanja kadrovima nivoa II mogu se zaposliti u:

  • Odeljenjima za ljudske resurse i razvoj ljudskih resursa, proizvodnih, vladinih, javnih i neprofitnih organizacija,
  • Agencijama za upošljavanje, obrazovnim, savetodavnim i društvenim organizacijama u državnoj upravi i samoupravi,
  • Neprofitnim organizacijama (udruženja građana, fondacije, fondovi, dobrotvorne i verske organizacije);



C o u r s e
Hours per week1styearNumber of credits  
1stsemester2ndsemester
NT i t l eL/S/LabL/S/Lab
Compulsory courses(P)
41Strategy of Socio-Economic Development2/0/0 4
42Public Relations2/0/0 4
43Economic Sociology2/2/0 5
44Relations in the Workplace2/0/0 4
46Human Resource Management I 2/2/05
47Organizational Culture 2/0/04
48Strategic Management in Foreign Language 1 2 3 2/0/04
49Project Management + Project 2/2/04
Optional courses (PV)
41Economics of Public Sector2/0/0 3
42Economics of Small and Middle-size Businesses0/2/0 3
43Labour and Social Law of the EU2/0/0 3
45Econometrics 0/2/03
46Psychology of Personality 2/2/03
48Introduction to Prognostics 2/0/03
Elective courses(V)
41Managerial Competences and Skills in English 10/2/0 3
42Managerial Competences and Skills in German 20/2/0 3
43Theory of Public Finances2/0/0 3
45International Management in German 2 2/0/03
46International Management in English 1 2/0/03
47Insurance Sector 0/2/03

1 Lectured in English

2 Lectured in German

Lectured in Russian




C o u r s e
Hours per week2ndyearNumber of credits  
3rdsemester4thsemester
NT i t l eL/S/LabL/S/Lab
Compulsory courses(P)
45Scientific Research Methods2/0/0 4
51Human Resource Management II2/2/0 5
52International Labour Market and Employment Policy in Foreign Language 1 2 32/0/0 4
56Recent Trends in Human Resource Management 2/0/05
57Human Resources Education and Development 2/0/04
58Diploma Thesis 0/0/212
Optional courses (PV)
49Social Communication and Etiquette2/00 3
50Financial and Economic Analysis2/2/0 3
44Macroeconomic Decision-making Processes2/0/0 3
55EU Economic Policy Making 2/0/03
56Finances and Currency 2/0/03
47Global Economy 2/0/03
Elective courses(V)
49Inter-cultural Communication2/0/0 3
50Human Resource Management in German 22/0/0 3
47Global Economy 2/0/03
53Marketing management in English 1 0/2/03

1 Lectured in English

2 Lectured in German

Lectured in Russian




C o u r s e
Hours per week3rdyearNumber of credits  
5thsemester6thsemester
NT i t l eL/S/LabL/S/Lab
Compulsory courses(P)
53Organizational Behaviour2/0/0 5
54Financial Management2/0/0 3
55Diploma Seminar0/2/0 2
58Diploma Thesis 0/0/212
Optional courses (PV)
51Economic Policy Making2/0/0 3
52Sociology of Work2/0/0 3
55EU Economic Policy Making 2/0/03
56Finances and Currency 2/0/03
Elective courses(V)
51Project management in English 12/0/0 3
52Economics and History of European Integration in English 12/0/0 3
54Macroeconomic Analysis 2/0/03
State examination courses
1Defence of Diploma Thesis  5
2Economic and Social Aspects of Corporate Human Management  2
3Theoretical and Practical Aspects of Human Resource Management  2

1 Lectured in English

2 Lectured in German

Lectured in Russian


AIS E-learning Webmail Kontakty Strava Knižnica