Facebook Youtube Instagram
  • Veľtrh Gaudeamus v Brne

    Veľtrh Gaudeamus v Brne

    Trenčianska univerzita sa aj tento rok pripojila k viac než 300 univerzitám, vysokým školám i ďalším vzdelávacím inštitúciám z Českej republiky a ďalších 17 krajín sveta a prezentuje štúdium na veľtrhu v Brne. Gaudeamus Brno je najväčší veľtrh pomaturitného vzdelávania v Česku. Veľtrh každý rok navštívi až 28 000 návštevníkov, ktorí aktívne hľadajú ďalšie štúdium po maturite.  Veľtrh poskytuje kompletný prehľad o štúdiu a uchádzači mohli navštíviť aj náš stánok a dozvedieť sa o študijných programoch či študentskom živote na Trenčianskej univerzite.  Informácie o školách mohli záujemcovia získať na prednáškach, kde sa dozvedeli všetko o štúdiu, fakultách, odboroch, vybavení školy i aktivitách, ktoré ponúkajú. S výberov vhodnej školy pomáhali poradcovia a k dispozícii bolo aj kariérne poradenstvo. 

  • Trenčianska univerzita na veľtrhu štúdia a kariéry

    Trenčianska univerzita na veľtrhu štúdia a kariéry

    Minulý týždeň v dňoch 9. – 11. októbra 2018 študenti z našej univerzity prezentovali štúdium na Trenčianskej univerzite na najväčšom medzinárodnom veľtrhu štúdia a kariéry AKADÉMIA & VAPAC. Veľtrh sa uskutočňuje pod záštitou  podpredsedu Európskej komisie, ministra školstva, vedy, výskumu a športu SR a prezidenta Slovenskej rektorskej konferencie. Uchádzači sa mohli dozvedieť informácie o bakalárskych,  magisterských alebo inžinierskych programoch, výmenných programoch, jazykových kurzoch, kurzoch ďalšieho vzdelávania či poradenských službách. Popri výmene informácií od vystavovateľov, organizátor pripravil pre návštevníkov i mnoho ďalších zaujímavých stretnutí, súťaží, ankiet, seminárov, poradenskú činnosť zabezpečovanú psychológmi a odbornými pracovníkmi z oblasti vzdelávania a ľudských zdrojov alebo diskusné fórum. Aktivity pri ktorých naši študenti predstavujú štúdium a zdieľajú informácie o univerzite novým potenciálnym študentom podporuje aj rektor Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne Jozef Habánik.

  • Trenčianska univerzita získala cenu za inováciu roka

    Trenčianska univerzita získala cenu za inováciu roka

    Ďalší vedecko-výskumný tím Trenčianskej univerzity zaznamenal úspech, tentokrát na Slovensku. Po minuloročnom medzinárodnom úspechu, keď univerzita získala projekt v oblasti excelentného výskumu v programe Horizont 2020, prichádza ocenenie trenčianskych vedcov aj u nás na Slovensku za transfer výskumu do praxe a inováciu roka 2018. Centrum vedecko technických informácií SR vyhlásilo aj tento rok súťaž „Cena za transfer technológií na Slovensku 2018". Táto  súťaž hodnotí výsledky vedecko-výskumnej práce vedeckých tímov slovenských univerzít,  rezortných výskumných ústavov a SAV. Odborná porota udeľuje cenu v 3 kategóriách: inovácia, inovátor/inovátorka a pracovisko transferu technológií. Toto významné domáce ocenenie tento rok získal tím vedcov Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne, pod vedením dekanky Fakulty priemyselných technológií, prof. Ing. Dariny Ondrušovej, PhD. Prof. Ondrušová spolu s kolegami, prof. Ing. Marianou Pajtášovou, PhD. a doktorandom  Ing. Ivanom Labajom, vytvorili  pre gumárenský priemysel špeciálnu elastomérnu zmes na báze prírodného kaučuku, v ktorej sú sadze nahradené alternatívnym plnivom z vedľajšieho produktu v energetike. Ide...

  • Univerzita na veľtrhu Gaudeamus Nitra 2018

    Univerzita na veľtrhu Gaudeamus Nitra 2018

    Deň po otvorení nového akademického roka predstavili naši študenti Trenčiansku univerzitu na šiestom ročníku Európskeho veľtrhu pomaturitného a celoživotného vzdelávania Gaudeamus Nitra 26. – 27. 9. 2018. Veľtrh je prevažne určený pre stredoškolákov, ktorí hľadajú ďalšie štúdium po maturite. Získavajú tu prehľad o ponuke štúdia na Slovensku, Česku i v celej Európskej únii. Aj tento rok komunikovali so zástupcami škôl, študentmi a absolventmi. Mohli navštíviť prednášky škôl, či otestovať a zistiť na aké odbory majú predpoklady. Pripravené bolo aj kariérové poradenstvo, kde sa mohli dozvedieť, ako sa po škole uplatnia alebo akým smerom sa vydať v budúcej kariére. Študenti z našej univerzity sa podelili o svoje skúsenosti zo štúdia, mimoškolských aktivít, či študentského života. Možnosti štúdia a informácie čo univerzita ponúka prezentovali aj v rámci sprievodného programu. Rektora Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne Jozefa Habánika teší veľký záujem zo strany uchádzačov o takéto podujatia. Tento rok sme predstavili vynovený dizajn stánku, ale aj nové študijné odbory.   Najbližšie nás čakajú výstavy v Bratislave, Brne, Helsinkách, Kyjeve, Astane či Košiciach.

  • Slávnostné otvorenie akademického roka 2018/2019 na Trenčianskej univerzite Alexandra Dubčeka v Trenčíne

    Slávnostné otvorenie akademického roka 2018/2019 na Trenčianskej univerzite Alexandra Dubčeka v Trenčíne

    Opäť po roku dňa 24. septembra 2018 rektor Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne Jozef Habánik slávnostne zaháji nový akademický rok, tradične v aule univerzity so začiatkom o 10:00 hod. Trenčianska univerzita v posledných rokoch prešla obrovskými pozitívnymi zmenami a rozvojom vedecko-technickej infraštruktúry, čo vytvára nový potenciál pre špičkové štúdium, vedu, výskum a  prostredie, ktoré má motivovať študentov. Ak niekto uvažuje o vysokoškolskom štúdiu, mal by sa zamerať na odbor, ktorý mu neskôr umožní vyberať si z pracovných ponúk tie najlepšie a vybrať si takú školu, ktorá je prepojená s praxou a veľmi rýchlo študenta uvedie do reality. Naša univerzita preto neustále rozvíja a rozširuje spoluprácu s firmami a podnikmi. Situácia na trhu práce ukazuje aj naďalej trend technických, ekonomických a zdravotníckych smerov, čo sú odbory, ktoré je možné u nás študovať. Podľa prieskumov patria naši absolventi k tým žiadaným a vzhľadom na vysokú koncentráciu strojárskeho, automobilového, ale aj sklárskeho priemyslu nachádzajú okamžité uplatnenie aj priamo v regióne. V súlade s modernými trendmi vo vysokoškolskom vzdelávaní pribudla na našej univerzite možnosť cudzojazyčného štúdia vo vybraných...

Human resources and personnel management - Inžinier (Ing.) - part-time

Admission Requirements:

Obtain first level of university study and successful admission process.

The conditions for foreign students are identical to the conditions of Slovak students.

The admission procedure is conducted through a selection procedure based on the study results in bachelor studies.

Information about the Programme of Study:

The graduates of the second stage of "Human Resources and Personal Management" study programme can create conceptual development of human resources and personal policies and programs to ensure their implementation. Lessons learned allow them to carry out surveys in the field of human resources and the labour market, with a reasonable degree of creativity and autonomy. Graduates are able to manage a team to design and implement their own projects in the field of employment of people. The subject contents of the study program allows graduates to acquire theoretical knowledge on the development of economy and society, on the new trends of management, principles of reproduction and development of human resources, practices and techniques for the management of people.

The specifics of the second degree study program allow graduates to acquire theoretical knowledge and insights:

  • on rational solutions to socio-economic problems of employment practices and the use of staff;
  • rules and procedures for the establishment and implementation of programmes for the development of human capital and functional models of the labour market;
  • about social and economic principles of reproduction and development of human capital in the new economy;
  • the psychology and sociology, the behaviour of people in social groups and work teams;
  • the interdisciplinary aspects of human resources management, training and development.

The second stage of the Human Resources and Personnel Management study program provides students with practical experience of human resources management, personal actions and behaviour of people, organisations and working groups on the labour market. A graduate acquires the following skills:

  • to work responsibly and expertly in the departments of human resources development and personal management;
  • to create and implement a policy for the management of human resources and human resource development programmes;
  • to analyse and to evaluate the consequences of the practices applied in the management of people;
  • to solve the problems of individual and group conflicts situations;
  • to analyse and to evaluate the status and trends in the development of human resources and personal management;
  • to orientate in the environment, in the evolution of the labour market,  in social development of population, in legislative aspects of employment relations;
  • to analyse and to evaluate the situation and trends in the labour market;
  • to apply acquired theoretical knowledge creatively in practice;
  • methods and techniques in their management.

Graduates of the second stage of the Human Resources and Personnel Management study program are  capable of:

  • working effectively as a member as well as the head of the of the team,
  • keeping in touch with the latest trends of knowledge,
  • assessing the quality, expertise, skills and competences of people,
  • organizing, motivating, and  evaluating the work of the people,
  • motivating to influence, to guide and to reward people,
  • affecting  the interaction and communication and the relationships between people,
  • to explore the interests, desires and wishes of the people and to show them the care,
  • obtaining, selecting and placing staff in accordance with the needs of the organization,
  • creating plans for job creation and human resources development programmes,
  • following professional ethics and legal standards at work.

Graduates of the second stage of the Human Resources and Personnel Management study program can be employed at:

  • the departments of human resources and the development of human resources, manufacturing, government, public, and non-profit organizations,
  • personal agencies, educational, advisory and social organizations in the state administration and self-government,
  • non-profit organizations (civic associations, foundations, trusts, charities and religious organizations.



C o u r s e
Hours per week1styearNumber of credits  
1stsemester2ndsemester
NT i t l eL/S/LabL/S/Lab
Compulsory courses(P)
41Strategy of Socio-Economic Development2/0/0 4
42Public Relations2/0/0 4
43Economic Sociology2/2/0 5
44Relations in the Workplace2/0/0 4
46Human Resource Management I 2/2/05
47Organizational Culture 2/0/04
48Strategic Management in Foreign Language 1 2 3 2/0/04
49Project Management + Project 2/2/04
Optional courses (PV)
41Economics of Public Sector2/0/0 3
42Economics of Small and Middle-size Businesses0/2/0 3
43Labour and Social Law of the EU2/0/0 3
45Econometrics 0/2/03
46Psychology of Personality 2/2/03
48Introduction to Prognostics 2/0/03
Elective courses(V)
41Managerial Competences and Skills in English 10/2/0 3
42Managerial Competences and Skills in German 20/2/0 3
43Theory of Public Finances2/0/0 3
45International Management in German 2 2/0/03
46International Management in English 1 2/0/03
47Insurance Sector 0/2/03

1 Lectured in English

2 Lectured in German

Lectured in Russian




C o u r s e
Hours per week2ndyearNumber of credits  
3rdsemester4thsemester
NT i t l eL/S/LabL/S/Lab
Compulsory courses(P)
45Scientific Research Methods2/0/0 4
51Human Resource Management II2/2/0 5
52International Labour Market and Employment Policy in Foreign Language 1 2 32/0/0 4
56Recent Trends in Human Resource Management 2/0/05
57Human Resources Education and Development 2/0/04
58Diploma Thesis 0/0/212
Optional courses (PV)
49Social Communication and Etiquette2/00 3
50Financial and Economic Analysis2/2/0 3
44Macroeconomic Decision-making Processes2/0/0 3
55EU Economic Policy Making 2/0/03
56Finances and Currency 2/0/03
47Global Economy 2/0/03
Elective courses(V)
49Inter-cultural Communication2/0/0 3
50Human Resource Management in German 22/0/0 3
47Global Economy 2/0/03
53Marketing management in English 1 0/2/03

1 Lectured in English

2 Lectured in German

Lectured in Russian




C o u r s e
Hours per week3rdyearNumber of credits  
5thsemester6thsemester
NT i t l eL/S/LabL/S/Lab
Compulsory courses(P)
53Organizational Behaviour2/0/0 5
54Financial Management2/0/0 3
55Diploma Seminar0/2/0 2
58Diploma Thesis 0/0/212
Optional courses (PV)
51Economic Policy Making2/0/0 3
52Sociology of Work2/0/0 3
55EU Economic Policy Making 2/0/03
56Finances and Currency 2/0/03
Elective courses(V)
51Project management in English 12/0/0 3
52Economics and History of European Integration in English 12/0/0 3
54Macroeconomic Analysis 2/0/03
State examination courses
1Defence of Diploma Thesis  5
2Economic and Social Aspects of Corporate Human Management  2
3Theoretical and Practical Aspects of Human Resource Management  2

1 Lectured in English

2 Lectured in German

Lectured in Russian


AIS E-learning Webmail Kontakty Strava Knižnica